Kaarten bestellen

Deze handleiding legt in korte en duidelijke stappen uit hoe je kaarten voor het concert van 5 Seconds of Summer kunt bestellen.

arrow down

Hoi! Wij zijn de organisator van het concert van 5 Seconds of Summer en regelen dus alle zaken die komen kijken bij het concert. De kaartverkoop van onze concerten besteden we uit aan Ticketmaster, zij zijn gespecialiseerd in de kaartverkoop voor evenementen. Vandaar dat als je kaarten op onze website bestelt, je wordt doorverwezen naar de website www.ticketmaster.nl. Voor vragen rondom het concert kun je terecht bij onze klantenservice via de website of via Twitter of Facebook, maar we raden je aan om eerst de evenementenpagina op onze website goed te bekijken. Als je vragen hebt over het kopen van kaarten of andere zaken die met tickets te maken hebben, dan kun je het beste contact opnemen met Ticketmaster.

Deze handleiding legt in korte en duidelijke stappen uit hoe je kaarten kunt bestellen voor het concert en we geven je tips voor tijdens het bestellen. We willen je er graag op wijzen dat originele kaarten online alleen verkocht worden via onze officiële ticketingpartner Ticketmaster en telefonisch via 0900 - 300 1250 (60 ct/pm). Alleen via deze kanalen is toegang tot het concert gegarandeerd en ben je ervan verzekerd dat je niet te veel betaalt. Voor meer informatie hierover verwijzen we je graag naar www.weetwaarjekoopt.nl.

Wat je vooraf kunt doen:

  • Maak een account aan bij Ticketmaster;
  • Zorg ervoor dat je Adobe Reader hebt geïnstalleerd om zelf kaarten uit te kunnen printen;
  • Controleer of je internet bankieren (voor iDeal) of een Creditcard hebt, om jouw bestelling te kunnen betalen. Indien je geen beschikking hebt over iDeal internetbankieren of een Creditcard, dan raden we je aan om telefonisch kaarten te bestellen. Je betaalt dan via internetbankieren.

Waar kaarten bestellen?
Je kunt online kaarten bestellen of via het callcenter. We verwachten dat het zowel online als via de telefoon druk zal worden, dus in beide gevallen kom je waarschijnlijk in een wachtrij terecht.

Let op: indien je rolstoelgebonden bent, dan heb je speciale rolstoelkaarten nodig om plaats te kunnen nemen op het rolstoelplatform. Jij en jouw begeleider dienen allebei een 'rolstoel-begeleidersplaats' te boeken.

Telefonisch kaarten bestellen
Voor reguliere kaarten kun je vanaf vrijdag 10.00 uur ook bellen met het callcenter om kaarten te bestellen. Het callcenter is te bereiken op telefoonnummer 0900 - 300 1250 (60 cent per minuut) en neemt telefoontjes pas aan vanaf 10.00 uur. Het heeft dus geen nut om al eerder te bellen!

Er is een kans dat het concert snel uitverkocht raakt. Mocht dit gebeuren en je staat nog in de telefonische wachtrij, dan wordt automatisch de verbinding verbroken om telefoonkosten te besparen.

Stap voor stap online kaarten bestellen
Als je online kaarten bestelt, dan raden we je aan om dat direct te doen via www.ticketmaster.nl. Log alvast in en ga vervolgens naar de evenementenpagina van 5 Seconds of Summer om daar vanaf 10.00 uur kaarten te bestellen.

Belangrijk: als je eerder al op de bestelpagina bent geweest voor de 5 Seconds of Summer American Express presale, dan kan het zijn dat je niet de juiste bestelpagina te zien krijgt. We raden je aan om voordat je gaat bestellen jouw cookies te wissen.

Wachtrij
Met het bestellen van tickets kom je waarschijnlijk in een wachtrij terecht. De wachtrij ontstaat om mensen zo goed mogelijk door de website te loodsen zonder problemen.

Hoe kom ik in de wachtrij?
De wachtrij wordt automatisch gestart wanneer de druk op de Ticketmaster website groot wordt. Vooraf kunnen we dus niet voorspellen vanaf welk tijdstip er een wachtrij zal staan.

Als er nog geen wachtrij is dan kom je op de evenement pagina waar je nog geen tickets kan bestellen, omdat de verkoop nog niet is gestart. Je moet de pagina dan om 10.00u verversen (met de knop vernieuwen of F5) om in de wachtrij te komen om tickets te kunnen bestellen wanneer de verkoop is gestart.

Omdat de wachtrij automatisch opent op het moment dat het druk is op de site, kun je al eerder dan 10.00u in een wachtrij terecht komen. De bestelpagina gaat echt pas stipt om 10.00u open. Als je voor 10.00u uit de wachtrij komt, kun je dus nog geen kaarten bestellen en moet je de pagina nog een keer verversen om op de bestelpagina terecht te komen.

Wat moet ik doen als ik in de wachtrij sta?
Helemaal niets! Als de wachtrij is opgestart dan wordt de 1e in de wachtrij (onafhankelijk hoe laat de 1e in de wachtrij stond) automatisch doorgestuurd naar de bestelpagina op het moment dat de verkoop van start gaat. Hou wel in de gaten dat de wachtrij blijft ‘lopen’, je kunt dit controleren aan de cirkel die op jouw scherm staat. Als je helemaal niets ziet gebeuren dan is de pagina vastgelopen door bv. een storing in de internetverbinding. In dit geval moet je de pagina verversen (met de knop vernieuwen of F5). Je wordt nu opnieuw in de wachtrij geplaatst.

De bestelpagina
Na de wachtrij kom je terecht op de bestelpagina. Hier selecteer je het aantal kaarten dat je wilt bestellen. Je kunt maximaal 4 kaarten bestellen en kiezen voor met of zonder annuleringsverzekering. Selecteer in stap 1 het aantal kaarten dat je wilt bestellen. Vervolgens kun je in stap 2 klikken op de rode ‘Zoek tickets’ knop om automatisch de best beschikbare plaatsen te selecteren.

We raden je aan om kaarten te bestellen via de optie Best Beschikbaar. Dan worden automatisch de beste kaarten geselecteerd die op dat moment nog beschikbaar zijn. Het is eventueel mogelijk om te kiezen voor een specifiek vak. Klik hiervoor op ‘Kies prijs en plaats’ en selecteer voor welk vak je kaarten wilt bestellen. Als je het gewenste aantal kaarten en het gewenste vak hebt geselecteerd, klik je op de button ‘Zoek tickets' onderaan de pagina. We raden je echter af om dit te doen, omdat veel fans dezelfde vakken zullen selecteren en de populaire plaatsen het snelst uitverkocht zullen zijn. De snelste manier om de beste kaarten te bestellen is via Best Beschikbaar.

Voor het concert zijn staan- en zitplaatsen beschikbaar. Je krijgt een specifieke stoel toegewezen als je een zitplaats hebt en een van de twee staanvakken als je kiest voor staanplaatsen. Wegens drukte op de bestelpagina is het niet mogelijk om de zaalplattegrond weer te geven en via de plattegrond specifieke kaarten te selecteren.

Je hebt vanaf nu 9,5 minuut om jouw bestelling af te ronden. Na 9,5 minuut vervalt je reservering op de geselecteerde kaarten.

Uitverkocht?
Als je op de bestelpagina kaarten hebt geselecteerd en daarna de melding ‘Sorry! Er zijn geen tickets beschikbaar met deze zoekcriteria’ krijgt, dan zijn er op dat moment geen kaarten meer beschikbaar. De kans is groot dat er nog kaarten beschikbaar gaan komen, omdat iedereen die kaarten heeft geselecteerd 9,5 minuut heeft om de bestelling af te rekenen. Als bestellingen niet worden afgerond, dan komen deze kaarten automatisch weer terug in het bestelsysteem. Blijf het proberen en selecteer opnieuw het aantal kaarten tot je verder komt in het bestelproces. Als de kaarten helemaal zijn uitverkocht dan kun je dat zien aan de melding ‘uitverkocht’ op onze website.

Vul de beveiligingscode in
Typ de code over. De woorden dienen beide overgetypt te worden en tussen de woorden moet een spatie. Daarnaast is het systeem hoofdlettergevoelig. Indien de code onduidelijk is, klik dan op ‘Genereer een andere code’ of ‘Visueel gehandicapte’. In het laatste geval wordt de code voorgelezen. Klik op ‘DOORGAAN’ om verder te gaan.

Toegewezen plaatsen
In het volgende scherm zie je welke plaatsen je toegewezen hebt gekregen. Bekijk of je tevreden bent met de plaatsen en klik op ‘Doorgaan’. Besef wel dat dit de beste beschikbare plaatsen zijn. Als je opnieuw kaarten gaat bestellen, zul je dus geen betere plaatsen krijgen toegewezen dan deze.

Aanvullende artikelen
Selecteer eventueel aanvullende artikelen die je bij wilt bestellen. Je kunt bijvoorbeeld een annuleringsverzekering aanschaffen of alvast gehoorbescherming bestellen bij de bestelling van jouw kaarten. Vink ‘Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden’ aan en klik op ‘Doorgaan’.

Log in
Als je nog niet bent ingelogd, dan kun je dat nu doen. Je kunt alleen inloggen met jouw Ticketmaster account. Als je deze nog niet hebt aangemaakt, dan kun je dat doen door te klikken op ‘Creëer account’.

Kies de bezorgwijze
Kies vervolgens voor de bezorgwijze:

TicketFast
De tickets worden als een bijgevoegde PDF bestand naar jouw e-mailadres verzonden en je kunt deze zelf printen. Geen aanvullende verzendkosten.

Standaard post
Je ontvangt de tickets per post. Aanvullende bezorgkosten van € 3,50 per bestelling.

Aangetekende post
Aanvullende kosten € 13,- per bestelling

Selecteer de gewenste bezorgwijze.

Betalen
Kies daaronder hoe je de kaarten wilt betalen.

Creditcard
Je kunt gebruik maken van een Eurocard/Mastercard, Visa Card of American Express kaart. Aan betalen met een Creditcard zijn 2,5% (en 3,5% voor AMEX) extra transactiekosten verbonden.

iDeal
Je kunt gebruik maken van iDeal internetbankieren als je een rekening hebt bij de SNS, FrieslandBank, ASN Bank, SNS Regio Bank, Triodos, Rabobank, ABN AMRO, Fortis of ING. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden.

Selecteer de gewenste manier van betalen. Controleer nogmaals goed het afleveradres en klik op ‘wijzig adres’ indien de gegevens niet (meer) kloppen. Accepteer de voorwaarden en klik op ‘Bevestig aankoop’ om de kaarten te bestellen. Je wordt doorverwezen naar de pagina waarop je jouw betaling kunt voldoen.

Jouw concertkaarten
Als je hebt gekozen voor de optie TicketFast, worden de concertkaarten gestuurd naar jouw emailadres, waarna je ze zelf uit kunt printen. Bij drukte kan het even duren voor je deze email ontvangt, tot een maximum van 24 uur.

Heb je na 24 uur nog geen e-tickets ontvangen of vragen over jouw bestelling, dan raden we je aan om eerst even op jouw Ticketmaster account in te loggen met je inloggegevens (emailadres + persoonlijk wachtwoord aangemaakt tijdens je bestelling). Hier kun je de status van je bestelling zien. Staat er geen transactie of is er iets anders dat niet klopt, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice van Ticketmaster.

Postbezorging
Houd bij bestellingen binnen Nederland rekening met een bezorgtermijn van minimaal 7 dagen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en relevante advertenties te kunnen tonen. We vragen je eenmalig om ons toestemming hiervoor te verlenen. Meer weten?