FAQ 5 Seconds of Summer

Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over het concert van 5 Seconds of Summer.

arrow down

ALGEMENE VRAGEN

Is er een voorprogramma?
Ja, er is een voorprogramma. Op dit moment is nog niet bekend wie in het voorprogramma staat, maar zodra we hier meer info over hebben dan plaatsen we dat op onze website, Twitter en Facebook.

Hoe laat begint 5 Seconds of Summer zelf?
Het voorprogramma begint om 20.00 uur met spelen, 5 Seconds of Summer zal naar verwachting een uur later beginnen. Op dit moment is nog niet bekend wat het exacte tijdschema zal worden. Zodra we hier meer over weten dan plaatsen we deze informatie op onze website.

Komt er een tweede concert?
Ja! Er is een extra concert aangekondigd op 22 mei. Kaartverkoop voor deze show start vrijdag 30 oktober om 10.00u.

Is er een presale?
Ja, als je een American Express creditcard hebt dan kun je in een presale kaarten bestellen. De presale is van woensdag 10.00u tot vrijdag 10.00u. Van alle soorten kaarten zal slechts een klein percentage in presale beschikbaar zijn, er zijn dus nog voldoende kaarten tijdens de start van de reguliere kaartverkoop. In de American Express presale kan je alleen kaarten afrekenen met een American Express creditcard. Je kunt tijdens de reguliere kaartverkoop - die vrijdag van start gaat - wel gewoon met andere creditcards en iDEAL afrekenen.

Voor het extra concert op 22 mei is geen fanclub presale.

Is er een minimumleeftijd?
Alleen als je 16 jaar bent of ouder dan heb je zonder begeleider toegang tot staanplaatsen. Als je 14 of 15 bent dan kun je staanplaatsen boeken, maar moet er een begeleider mee naar het concert van minimaal 18 jaar. Ook begeleiders dienen in bezit te zijn van een concertkaart. Fans die jonger zijn dan 14 hebben alleen toegang tot zitplaatsen.

Er zijn geen uitzonderingen mogelijk, ook niet als je lang bent of de dag na het concert jarig. Bij de ingang wordt gecontroleerd op leeftijd.

Is er een plattegrond?
Nee, er is op dit moment geen plattegrond beschikbaar. Nadat de ergste drukte op de Ticketmaster bestelpagina voorbij is, dan kun je daar de zaalplattegrond vinden.

Dit is een seated concert. Dat houdt in dat er op de vloer stoelen zijn geplaatst in vakken A t/m I. A, B en C zijn de voorste vakken en G, H en I de achterste. Vooraan zijn er twee kleine vakken met staanplaatsen.

VOORBEREIDING KAARTEN BESTELLEN

Hoe gaat het bestellen?
Lees onze uitgebreide handleiding voor alle informatie over het bestellen van kaarten en onze tips om dit zo snel mogelijk te doen.

Hoeveel kaarten kan ik bestellen?
Je kunt maximaal 8 kaarten bestellen per (Ticketmaster) account.

Wij zijn met meer dan 8 mensen, hoe kunnen wij toch naast elkaar zitten of staan?
Het is helaas niet mogelijk om meer dan 8 kaarten tegelijk te bestellen. Wij raden je aan om de groep op te splitsen, zodat jullie in groepjes bij elkaar kunnen zitten of staan. Indien je bij elkaar in de buurt wilt blijven, dan kun je als groep kiezen om tijdens het bestellen hetzelfde vak te selecteren.

Kan ik kaarten reserveren?
Het is niet mogelijk om vooraf kaarten te reserveren. Kaarten moeten direct worden afgerekend.

Kan ik ook staanplaatsen bestellen?
Ja, op de vloer is een heel klein aantal staanplaatsen. Er is hier wel een leeftijdsrestrictie voor.

Kan ik ook zitplaatsen bestellen?
Ja, dat kan zeker. Je krijgt een vaste stoel (vak, rijnummer en stoelnummer) aangewezen tijdens het bestelproces.

Moet mijn begeleider kaarten bestellen?
Begeleiders moeten ook in bezit zijn van een geldig kaartje. Het maakt het niet uit welke naam er op de kaarten staat, dus de begeleider hoeft niet per-sé als naam op de kaarten te staan.

Voor Soundcheck Experience kaarten is het wel belangrijk dat de kaarten op naam staan van iemand die naar het concert gaat, bijvoorbeeld niet op naam van jouw vader als hij niet mee komt naar het concert. Dit is omdat je bij het ophalen van de kaarten en extra's bij de kaarten je de legitimatie moet laten zien van de persoon die de kaarten heeft gekocht. Mocht er toch een andere naam op de gekochte kaarten staan, neem dan contact op met Tuned Hospitality om de naam op de kaarten aan te laten passen.

Wat betaal ik voor welke plaats?
Voor dit concert is een klein aantal staanplaatsen beschikbaar, deze plaatsen zijn vooraan. Verder zullen er stoelen op de vloer worden geplaatst.

Soundcheck Experience kaarten | € 125
Je kunt bij deze VIP tickets kiezen voor staan of zitten.

Staanplaatsen | € 44
Op de arenavloer vooraan het podium is een klein aantal staanplaatsen.

Rolstoelplaatsen | € 44
Het rolstoelplatform wordt geplaatst op de arenavloer, achteraan in het midden.

Rang 1 | € 44
De voorste 2/3 zitplaatsen op de vloer (vakken A, B, C, D, E en F) en zitplaatsen langs de zijkant op de eerste ring (vakken 102, 103, 104, 109, 110 en 111).

Rang 2 | € 44
Het achterste deel van de zitplaatsen op de vloer (vakken G, H en I) en zitplaatsen tegenover het podium op de eerste ring (vakken 105, 106, 107 en 108).

Rang 3 | € 41
Zitplaatsen op de tweede ring en zijvakken van de eerste ring (vakken 102, 111, 203, 204, deels 205, deels 206, 207, 208, deels 209, deels 210, 211 en 212).

Rang 4 | € 38
Buitenste zitplaatsen op de tweede ring (vakken 202, deels 205, deels 206, deels 209, deels 210 en 213).

Alle hierboven genoemde kaartprijzen zijn exclusief 10% servicekosten.

Kan ik specifieke plaatsen selecteren?
Omdat er grote drukte wordt verwacht op de website, is het niet mogelijk om via de zaalplattegrond kaarten te bestellen. Je bestelt dus kaarten op basis van ‘best beschikbare plaatsen’. Het bestelsysteem selecteert dan automatisch kaarten voor de best beschikbare plaatsen.

Nadat je het aantal te bestellen kaarten hebt geselecteerd, kun je eventueel nog kiezen voor een specifieke ‘Prijs en plaats’. Je kunt hier alle verschillende vakken voor zitplaatsen of staanplaatsen kiezen. We raden je echter af om dit te doen, omdat veel fans dezelfde vakken zullen selecteren en de populaire plaatsen het snelst uitverkocht zullen zijn. De snelste manier om de beste kaarten te bestellen is via Best Beschikbaar.

Kan ik met één account op meerdere computers inloggen?
Ja, je kunt met één account op meerdere computers inloggen. Je kunt dan echter maar op één apparaat daadwerkelijk tickets selecteren en afrekenen, omdat er een ticketlimiet is per account.

Helpt het om met meerdere computers of tabbladen tegelijk te bestellen?
Nee, dat heeft geen zin. Je kunt het beste op één computer, met één browser en één tabblad open kaarten bestellen. Anders veroorzaak je een onnodige 'online file' in de wachtrij.

Kan ik kaarten bestellen met mijn mobiel of tablet?
Het is mogelijk om kaarten te bestellen op jouw mobiele telefoon en tablet, maar de bestelwebsite is hier niet op ontworpen. Daarnaast is het internet op een mobiel apparaat minder stabiel dan via een gewone computer, waardoor je misschien mis grijpt. We raden je daarom aan om met een pc of laptop kaarten te bestellen of om te bestellen via het callcenter op telefoonnummer 0900 - 300 1250.


TIJDENS HET KAARTEN BESTELLEN

Waarom is er een wachtrij?
Met het bestellen van tickets kom je waarschijnlijk in een wachtrij. De wachtrij ontstaat doordat er meer mensen op de website zijn dan het aantal mensen dat een bestelling af kan ronden. IDeal kan slechts een x aantal bestellingen per seconde verwerken. Je wordt daarom in een wachtrij geplaatst, zodat iedereen voor je zijn kaarten af kan rekenen. En zodat jij straks de kans hebt om jouw bestelling af te ronden.

Hoe kom ik in de wachtrij?
De wachtrij wordt automatisch gestart wanneer de druk op de Ticketmaster website groot wordt. Vooraf kunnen we dus niet voorspellen vanaf welk tijdstip er een wachtrij zal staan.

Als er nog geen wachtrij is dan kom je op de evenement pagina waar je nog geen tickets kan bestellen, omdat de verkoop nog niet is gestart. Je moet de pagina dan om 10.00u verversen (met de knop vernieuwen of F5) om in de wachtrij te komen om tickets te kunnen bestellen wanneer de verkoop is gestart.

Omdat de wachtrij automatisch opent op het moment dat het druk is op de site, kun je al eerder dan 10.00u in een wachtrij terecht komen. De bestelpagina gaat echt pas stipt om 10.00u open. Als je voor 10.00u uit de wachtrij komt, kun je dus nog geen kaarten bestellen en moet je de pagina nog een keer verversen om op de bestelpagina terecht te komen.

Wat moet ik doen als ik in de wachtrij sta?
Helemaal niets! Als de wachtrij is opgestart dan wordt de 1e in de wachtrij (onafhankelijk hoe laat de 1e in de wachtrij stond) automatisch doorgestuurd naar de bestelpagina op het moment dat de verkoop van start gaat. Hou wel in de gaten dat de wachtrij blijft ‘lopen’, je kunt dit controleren aan de cirkel die op jouw scherm staat. Als je helemaal niets ziet gebeuren dan is de pagina vastgelopen door bv. een storing in de internetverbinding. In dit geval moet je de pagina verversen (met de knop vernieuwen of F5). Je wordt nu opnieuw in de wachtrij geplaatst.

Wanneer zijn de kaarten van mij?
De kaarten zijn van jou op het moment dat je hebt afgerekend. Dit is als je hebt geselecteerd hoeveel kaarten je wilt bestellen, de veiligheidscode hebt overgetypt (niet altijd van toepassing) en de pagina te zien krijgt met daarop de voor jou geselecteerde plaatsen. De plaatsen zijn gedurende 15 minuten voor jou gereserveerd en zijn echt van jou als je de betaling binnen 15 minuten doet. Als de betaling niet binnen 15 minuten wordt gedaan, vallen de kaarten weer vrij voor de verkoop.

Ik heb kaarten besteld en betaald, maar heb nog geen bevestigingsmail gekregen. Is mijn bestelling wel gelukt?
Omdat het erg druk is op de website kan het wat langer duren voordat je een bevestigingsmail krijgt. Heb je na enkele uren nog geen e-tickets ontvangen of vragen over jouw bestelling, dan raden we je aan om eerst even op jouw Ticketmaster account in te loggen met je inloggegevens (emailadres + persoonlijk wachtwoord aangemaakt tijdens je bestelling). Hier kun je de status van je bestelling zien. Staat er geen transactie of is er iets anders dat niet klopt, neem dan contact op met de klantenservice van Ticketmaster.

Wanneer is het concert uitverkocht?
Als je op de bestelpagina kaarten hebt geselecteerd en daarna de melding ‘Sorry! Er zijn geen tickets beschikbaar met deze zoekcriteria’ krijgt, dan zijn er op dat moment geen kaarten meer beschikbaar. De kans is groot dat er nog kaarten beschikbaar gaan komen, omdat iedereen die kaarten heeft geselecteerd 15 minuten heeft om de bestelling af te rekenen. Als bestellingen niet worden afgerond, dan komen deze kaarten automatisch weer terug in het bestelsysteem. Blijf het proberen en selecteer opnieuw het aantal kaarten tot je verder komt in het bestelproces. Als de kaarten helemaal zijn uitverkocht dan kun je dat zien aan de melding ‘uitverkocht’ op mojo.nl/5sos.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en relevante advertenties te kunnen tonen. We vragen je eenmalig om ons toestemming hiervoor te verlenen. Meer weten?