Kaarten bestellen

Deze handleiding legt in korte en duidelijke stappen uit hoe je kaarten kunt bestellen.

arrow down

We willen erop wijzen dat originele kaarten online alleen verkocht worden via onze officiële ticketingpartner Ticketmaster. Alleen als je via Ticketmaster kaarten besteld is toegang tot het concert gegarandeerd en ben je ervan verzekerd dat je niet te veel betaalt. Voor meer informatie hierover verwijzen we je graag naar www.weetwaarjekoopt.nl.

Telefonisch kaarten bestellen
Als je telefonisch kaarten bestelt dan ontvang je na het telefoontje een zogenaamde 'acceptemail' in jouw mailbox, waarmee je jouw bestelling kunt betalen. Je kunt afrekenen via iDEAL of met een creditcard.

Het callcenter is te bereiken op telefoonnummer 0900 - 300 1250 (60 cent per minuut) en neemt telefoontjes pas aan vanaf het moment dat de kaartverkoop start. Het heeft dus geen nut om al eerder te bellen! VIP tickets kunnen alleen online worden besteld.

Er is een kans dat een evenement snel uitverkocht raakt. Mocht dit gebeuren en je staat nog in de telefonische wachtrij, dan wordt automatisch de verbinding verbroken om telefoonkosten te besparen.

Stap voor stap online kaarten bestellen

Benodigdheden

  • Een account op www.ticketmaster.nl
  • Adobe Reader (indien u kaarten zelf wilt printen)
  • Internet bankieren (voor iDEAL via SNS, FrieslandBank, ASN Bank, SNS Regio Bank, Triodos, Rabobank, ABN AMRO of ING) of Creditcard (American Express, Mastercard, Visa Card)

1. Ga naar ticketmaster.nl en log in
Je kunt uiteraard ook op mojo.nl op zoek gaan naar kaarten. We raden je echter aan om bij de start van de kaartverkoop direct ticketmaster.nl te bezoeken.

Log in op de Ticketmaster website met jouw Ticketmaster account. Als je nog geen account hebt, dan kun je deze aanmaken via ‘Meld u aan’.

2. Zoek het juiste evenement op
Kies op de homepage de gewenste artiest of festival of typ de naam van de artiest in bij de zoekbalk. Kies vervolgens het evenement waarvoor je kaarten wilt kopen.

Wachtrij
Als er een populaire show in de verkoop gaat, dan kan het voor de start van de verkoop al erg druk worden op de website van Ticketmaster. Om al dat verkeer in goede banen te leiden wordt er een wachtrij opgestart. Je ziet nu een cirkel die volloopt, maar dit is nog niet de wachtrij om tickets te kunnen kopen.

De bestelpagina gaat echt pas stipt open op het tijdstip dat we vooraf aangeven. Als je voor die tijd uit de wachtrij komt, kun je dus nog geen kaarten bestellen en moet je de pagina nog een keer verversen om op de bestelpagina terecht te komen. Als je in de wachtrij staat op het moment dat de kaartverkoop start, dan moet je niet verversen.

Op het moment dat de verkoop van start gaat, wordt de wachtrij automatisch door Ticketmaster ververst en begint deze opnieuw. Iedereen die op dat moment in de wachtrij staat, krijgt automatisch een willekeurige plaats toegewezen. Het maakt dus niet uit of je een paar uur of een paar minuten voor start verkoop in de wachtrij staat. Op het moment dat de verkoop start, heeft iedereen een gelijke kans.

3. Selecteer jouw kaarten
Het systeem van Ticketmaster selecteert automatisch de beste beschikbare (zit)plaatsen. Selecteer in stap 1 het aantal kaarten dat je wilt bestellen. Vervolgens kun je in stap 2 klikken op de rode ‘Zoek tickets’ knop om automatisch de best beschikbare plaatsen te selecteren.

Het is ook mogelijk om te kiezen voor een specifiek vak. Klik hiervoor op ‘Kies prijs en plaats’ en selecteer voor welk vak je kaarten wilt bestellen. Als je het gewenste aantal kaarten en de gewenste vak hebt geselecteerd, klik je op de button ‘Zoek tickets' onderaan de pagina.

Boeking met interactieve zaalplattegrond
Voor sommige evenementen is het mogelijk om zitplaatsen te kiezen via een zaalplattegrond. Als deze optie er is, dan verschijnt direct op de bestelpagina een plattegrond waarop je jouw plaatsen kunt selecteren. Deze optie is alleen beschikbaar voor evenementen waarbij vaste zitplaatsen te boeken zijn. Ook is de interactieve plattegrond niet ingeschakeld bij de start van de kaartverkoop, vanwege drukte.

Selecteer op de plattegrond de plaats waar je wilt zitten. Vervolgens verschijnt er een gedetailleerde weergave van de beschikbare (zit)plaatsen. Je kunt nu de gewenste plaatsen selecteren. Je kunt links aangeven voor welke rang je graag kaarten wilt bestellen of ga met jouw muis over de plattegrond om te zien in welke rang de zitplaatsen zich bevinden.

Nadat je op een zitplaats hebt geklikt, maak je de keuze voor een ticket. De door jou gekozen plaatsen worden in het rood weergegeven op de plattegrond. Onder de plattegrond kun je de stoelselectie bekijken en eventueel plaatsen verwijderen. Klik hiervoor op ‘Toon de details’. Klik op de button ‘Doorgaan’ om de geselecteerde kaarten te bestellen.

Let op: indien je rolstoelgebonden bent, dan heb je speciale rolstoelkaarten nodig om plaats te kunnen nemen op het rolstoelplatform. Jij en jouw begeleider dienen allebei een 'rolstoel-begeleidersplaats' te boeken. Dit kan online of via het callcenter via telefoonnummer 0900 – 300 1250 (60 ct/pm).

4. Bevestig dat je een mens bent
Vink 'Ik ben geen robot' aan. Het kan dat je vervolgens nog een eenvoudige handeling moet doen om aan te tonen dat je een mens bent en geen robot die kaarten komt kopen.

5. Controleer jouw bestelling
Vanaf nu heb je 9,5 minuut de tijd om de bestelling af te ronden en te betalen. Gedurende deze 9,5 minuut worden jouw kaarten vast gezet zodat niemand anders deze kan reserveren. Controleer of je tevreden bent met de geselecteerde kaarten en klik op ‘Doorgaan’.

6. Aanvullende artikelen
Selecteer eventueel aanvullende artikelen die je bij wilt bestellen. Klik op ‘Doorgaan’.

7. Log in
Als je nog niet bent ingelogd, dan kun je nu inloggen met jouw Ticket Master account. Als je nog geen account hebt, dan kun je deze aanmaken via ‘Creëer account’.

8. Kies de bezorgwijze
Kies vervolgens voor de bezorgwijze:

TicketFast
De tickets worden als een bijgevoegde PDF bestand naar jouw e-mailadres verzonden en je kunt deze zelf printen. Geen aanvullende verzendkosten.

Standaard post
Je ontvangt de tickets per post. Aanvullende bezorgkosten van € 3,50 per bestelling.

Aangetekende post
Aanvullende kosten € 13,- per bestelling

Selecteer de gewenste bezorgwijze.

9. Kies de betalingswijze
Kies vervolgens hoe je de kaarten wilt betalen.

 Ticketservice Gift Card
Als je een Gift Card hebt gekregen, dan kun je deze hier inwisselen door het Gift Card nummer en de Veiligheidscode in te voeren.

Creditcard
Je kunt gebruik maken van een Mastercard, Visa Card of American Express kaart. Aan betalen met een Creditcard zijn 2,5% (en 3,5% voor AMEX) extra transactiekosten verbonden.

iDEAL
Je kunt gebruik maken van iDEAL internetbankieren als je een rekening hebt bij de SNS, FrieslandBank, ASN Bank, SNS Regio Bank, Triodos, Rabobank, ABN AMRO of ING. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden.

Selecteer de gewenste manier van betalen en vul jouw gegevens in. Controleer nogmaals goed het afleveradres en klik op ‘wijzig adres’ indien de gegevens niet (meer) kloppen. Accepteer de voorwaarden en klik op ‘Bevestig aankoop’ om de kaarten te bestellen. Je wordt doorverwezen naar de juiste pagina waarop je jouw betaling kunt voldoen.

10. Uw concertkaarten
Indien je hebt gekozen voor de optie TicketFast, worden de concertkaarten verstuurd naar jouw emailadres, waarna je ze zelf uit kunt printen.

Heb je de kaarten niet ontvangen op jouw emailadres of is de bijlage bij de email leeg, dan kun je via www.ticketmaster.nl opnieuw de kaarten opslaan en printen. Alleen via jouw Ticket Master account kan je jouw e-tickets terugvinden bij ‘transacties’ en deze eventueel opnieuw uitprinten. 

Postbezorging
Houd bij bestellingen binnen Nederland rekening met een bezorgtermijn van minimaal 7 dagen. Let op: Als je jouw tickets minimaal drie werkdagen voor het evenement nog niet hebt ontvangen, neem dan contact op de "help"-button rechts bovenaan op www.ticketmaster.nl. Indien je na dit termijn contact met ons opneemt, bestaat de kans dat wij je niet meer van dienst kunnen zijn.

Onze besteltips
1. Zorg dat je van tevoren al een Ticketmaster account hebt aangemaakt. Op de dag van de kaartverkoop ga je direct naar de Ticketmaster website en log daar alvast in.
2. Een stabiele internetverbinding is heel belangrijk, het liefste gebruik je een vaste verbinding en geen wifi. Het wegvallen van de verbinding kan ervoor zorgen dat je weer achterin de wachtrij komt of dat je jouw bestelling niet kunt afronden.
3. Als je al eerder op de Ticketmaster pagina bent geweest - bijvoorbeeld voor het bezoeken van een presale pagina - dan is het verstandig om jouw browsegeschiedenis en cookies te wissen.
4. Als het druk is op de Ticketmaster pagina dan gaat de online wachtruimte automatisch open. De wachtrij voor het bestellen van kaarten gaat echt pas open op het tijdstip dat de kaartverkoop start. Het heeft dus geen zin om al ver van tevoren naar de pagina te gaan. Ook meerdere browsers en meerdere tabbladen openen heeft geen nut.
5. Heb je de eventpagina al op het scherm voordat de verkoop is gestart? Dan moet je op het tijdstip dat de kaartverkoop start de pagina verversen. Sta je in de wachtrij op het moment dat de kaartverkoop van start gaat, ververs dan niet. Dit kan jouw plaats in de wachtrij negatief beïnvloeden. 

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en relevante advertenties te kunnen tonen. We vragen je eenmalig om ons toestemming hiervoor te verlenen. Meer weten?