Partnerships

Sponsoring, promotie, partnerships… What’s in a name. MOJO brengt merken en mensen samen op het juiste moment met het juiste gevoel.

arrow down

The right place. The right people. The right brand. The right story. That's all you need to succeed.

Wij brengen uw merk naar het podium. Het juiste podium. Met het juiste publiek. En met het juiste verhaal wordt uw merk in het hart gesloten. Voor altijd. Mensen houden van een merk dat hen begrijpt.

Van Beyoncé tot Marco Borsato. Van Lowlands tot North Sea Jazz. Van de Heineken Music Hall tot de Ziggo Dome. Wij helpen merken de juiste rol aan te nemen die de beleving van onze bezoekers verrijkt met als resultaat een blijvend platform waar mensen graag bij betrokken raken.

5gfcHvJnDG8

De kracht van muziek
De wetenschap is het er unaniem over eens: muziek heeft de primaire eigenschap om mensen samen te brengen en te binden. Bij een live concert ervaart het publiek vaak een gezamenlijk gevoel van extase of trance die grote positieve invloed heeft op de mentale toestand. Muziek is emotie. En emoties spelen in de huidige experience economy een steeds belangrijkere rol in de communicatie van merken. Festivals en concerten zijn een grote verzamelplaats van al die emoties.

De kracht van festivals
Festivals trekken veel bezoekers. Vergeleken met andere mediumtypen lijkt het - in termen van GRP’s - misschien nog niet eens zo veel voor te stellen. Maar de kracht van festivals is juist het feit dat het meer biedt dan alleen een opportunity to see (OTS). Doordat je als merk onderdeel bent van een experience, of die zelfs ter plekke (mee)creeert, heb je vooral (en veel) impact door het directe contact met een interessante en vaak met andere media moelijk bereikbare doelgroep die ook nog eens in een heel positieve stemming open staat voor jouw boodschap.

f8jVaRdj8eg

De kracht van de doelgroep
Festivals worden bezocht door een divers publiek. Zo zijn alle opleidingsniveaus en leeftijden wel vertegenwoordigd, maar is het zeker geen gemiddeld publiek. Normaliter is in Nederland de groep 55-75 jaar twee keer zo groot als de groep 18-35 jaar. Op festivals ligt die verhouding echter precies andersom. Dit geldt ook voor het opleidingsniveau: normaal gesproken zijn er anderhalf keer zoveel laagopgeleiden als hoogopgeleiden, maar bij festivalgangers ligt die verhouding exact omgekeerd.

De kracht van de beleving
Festivalgangers blijken bovengemiddeld effectieve merkambassadeurs te zijn. Het zijn enthousiaste persoonlijkheden die een groot netwerk hebben, actief zijn in het delen en overtuigingskracht hebben. Het zijn dus superpromotors, volgens Blauw Research*. Festivalgangers zijn ook veel en vaak actief op social media en hun online netwerk is groter dan die van niet-festivalbezoekers.

 

De kracht van sponsoring
Sponsoring is bij uitstek het medium om brand awareness te creëren, het imago van een merk te transformeren of (koop)gedrag te veranderen. Het is ook in praktijk gebleken dat de combinatie van sponsoring met advertising een 1+1=3 effect genereert: het integreren van een sponsorship verhoogt advertising recall, verhoogt de koopintentie en verhoogt het effect en rendement van in-store promotions. Sponsorship is de basis van een 360 graden geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie.

De kracht van het platform
Een partnership met MOJO is voor merken een uniek marketinginstrument om te communiceren met doelgroepen die met andere media vaak lastig te bereiken zijn, laat staan beraken en beïnvloeden. Niet direct ‘in your face’ via advertenties in gedrukte media of via commercials op radio of televisie, maar indirect en subtiel, gebruik makend van het marketingplatform dat MOJO op haar festivals zorgvuldig heeft opgebouwd en onderhoudt. Partners haken aan bij die specifieke doelgroepen die door deze platforms worden aangetrokken en kunnen op die manier aanwezig zijn op een andere, opvallende en vooral positieve manier met als uiteindelijk doel: meer omzet genereren of specifieke communicatie doelstellingen realiseren.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en relevante advertenties te kunnen tonen. We vragen je eenmalig om ons toestemming hiervoor te verlenen. Meer weten?