Conclusion & North Sea Jazz

Conclusion en North Sea Jazz: Gedeelde liefde voor jazz
Header BNP Business Case Website

2009 tot 2016

Conclusion is de meest veelzijdige zakelijke dienstverlener van Nederland met vier disciplines: Human Capital, Communication, Organisation en Technology. Conclusion is een onafhankelijke onderneming met 1600 medewerkers. Het hoofdkantoor bevindt zich in Utrecht, daarnaast zijn er vestigingen door heel Nederland. De dertig werkmaatschappijen zijn specialist binnen hun eigen vakgebied en werken voor de top 250 bedrijven. Conclusion levert consultancy, managed services en detacheert professionals. De werknemers delen in multidisciplinaire teams kennis en talenten en zijn gedreven om een gemeenschappelijk doel te bereiken. Het bedrijf gelooft in oplossingen die in samenhang worden ontworpen.

Maurice Mikkers MOJO NSJ2014 3476

De aanleiding
Conclusion ziet North Sea Jazz als hét evenement om haar liefde voor muziek uit te dragen. “De verbondenheid tussen Conclusion en jazz komt op verschillende manieren tot uiting”, legt Claudia Sedney, Marketing en Communicatie Projectmanager, uit. “Jazz is een samenspel van talenten; unieke disciplines met een eigen inbreng. Een nummer klinkt nooit tweemaal hetzelfde door de vrijheid om individueel te kunnen excelleren. Daarom past de muzieksoort zo goed bij Conclusion. Complexe vraagstukken vragen om de inzet van verscheidene disciplines, voor beter overzicht en meerdere perspectieven. Wij gaan er altijd van uit dat een harmonieus samenspel tussen de verschillende disciplines de beste oplossing met het beste resultaat oplevert.”

Maurice Mikkers MOJO NSJ2014 4516

De aanpak
Het bedrijf is op verschillende manieren aanwezig op het North Sea Jazz Festival. Zo adopteerde het de podia Amazon en Congo en nodigden directie- en salesmensen van Conclusion en de werkmaatschappijen in totaal 1300 relaties uit, verdeeld over de drie festivaldagen. De binnentuin van Ahoy werd officieel omgedoopt tot ‘Conclusion tuin’ en geheel in de stijl van het bedrijf omgebouwd en aangekleed. Hierbij was een deel op vriendelijke manier afgesloten voor gasten, die bij de bar gratis drankjes konden halen en herkenbaar waren door een Conclusion-speldje. De rest van de tuin was toegankelijk voor alle festivalbezoekers. Voor en na het evenement ontvingen relaties de drie edities van magazine Jazzism die waren gelinkt aan het festival; het blad is partner van North Sea Jazz en sluit elk jaar de programmabrochure bij; de dikkere Who’s Who gids is zelfs geïntegreerd in Jazzism. Een paar dagen na North Sea Jazz kregen relaties bovendien een mail met link naar een afgesloten portaal, waar zij een fotosfeerimpressie van het festival konden bekijken.  

De samenwerking
In 2013 was Conclusion voor het vijfde jaar trotse hoofdsponsor van het North Sea Jazz Festival. Voor de werkrelatie geeft Conclusion organisator Mojo Concerts een dikke 9. De samenwerking werd in 2009 opgestart met een voorzichtige kennismaking met de mogelijkheden van het festival, maar na een geslaagde eerste editie werd deze al snel uitgebreid naar een volledig Marketing Partnership, met de Conclusion Tuin als kloppend hart op het festival. De samenwerking is gebaseerd op wederzijds respect: zowel Conclusion als North Sea Jazz hebben zelf een duidelijke en vaak uitgebreide wensenlijst, maar in goed overleg wordt altijd een optimale oplossing gevonden die beide partijen een succesvol festival garandeert.

Conclusion Naamgeving Tent

Het resultaat
De doelstelling was om toonaangevend gastheerschap uit te stralen, verklaart Sedney. Het North Sea Jazz Festival is voor Conclusion het belangrijkste corporate relatie-event, dat wordt gebruikt om huidige en potentiële relaties in de watten te leggen. “We creëren hiermee een platform voor de directies en salesmensen van de werkmaatschappijen om de relaties in een andere setting te ontmoeten en gesprekken te voeren waar het tijdens het reguliere werk niet van komt.” Die doelstelling, hoewel moeilijk meetbaar, is behaald: “We leiden het resultaat af uit het grote aantal positieve en enthousiaste reacties van relaties en het interne evaluatieonderzoek dat wij hebben uitgevoerd onder onze werkmaatschappijen en aanwezige collega’s.”

Marcel

Marcel Surendonk

Manager sponsoring

Benieuwd naar welke mogelijkheden er zijn voor een activatie van jouw bedrijf op NN North Sea Jazz Festival? Neem dan contact met ons op.

Mail Marcel