Converse

Over drie dagen bezochten zo’n 24.000 mensen de creatieve Converse Compound op Lowlands.

arrow down

Converse en Lowlands
samen de ultieme allstars

Converse werd als Amerikaans sportmerk opgericht in 1908 en is uitgegroeid tot lifestyle merk van met name subgroepen en celebrities. Eigenzinnigheid en creativiteit met een rebels randje vormen de kern van het merk. Sinds 2000 is de Bos Groep in Weert distributeur van Converse in de Benelux, Italië, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Naast Converse voert de Bos Groep, via autonoom opererende distributiebedrijven, ook Gant Footwear, Land Rover, Australian, Brooks, Babolat, Levi’s en Maruti.

Converse

Geweldige resultaten
“We weten dat het aantal mensen dat de Compound bezoekt nog steeds elk jaar groeit. Over drie dagen zijn dat nu zo’n 24.000 mensen. Vaak krijgen we na het festival vanuit artiesten creatieve aanmeldingen voor de volgende editie. Converse en Lowlands, dat leeft.

We merken na een festival niet direct een enorme stijging in het aantal verkochte schoenen, maar wel dat we qua likeability nog steeds hoge ogen gooien. We hebben de grootste brand-community op Hyves, zijn een van de grootste merken op Facebook en hebben de Cool Brand Award gewonnen. Qua coolness zitten we samen met Coca-Cola en Apple in de top 3, wat geweldig is. De link tussen Converse en muziek/festivals is bij mensen nu overduidelijk bekend”.

Het onderstrepen van de merkwaarden
Directe aanleiding voor de samenwerking met Mojo Concerts was het 100-jarig bestaan van Converse. Dat is inmiddels alweer een aantal jaar geleden. Marketing manager Kirsten den Drijver: "Wat toen gold, geldt nu nog steeds. We willen als merk onze waarden onderstrepen: music, art, fashion en sport. Niet door platweg te adverteren, maar door de Converse-dragende consument op te zoeken: op het Lowlands festival. De beleving van Lowlands sluit perfect aan op de waarden van ons merk: muziek, creativiteit en authenticiteit.

Converse op Lowlands
Op Lowlands staat elk jaar de Converse Compound. Dit zijn 23 zeecontainers verdeeld over twee lagen. "De kracht van de Compound is dat je er van alles kunt doen, maar ook kunt relaxen", zegt Den Drijver. "Het is een fijne chill-area waar je een kijkje kunt nemen bij het museum van vroeger en door artists gepimpte exemplaren, of gewoon rustig op een bankje kunt gaan zitten om rond te kijken. Mensen kunnen er ook hun eigen All Stars pimpen en daarvoor gebruik maken van de grote hoeveelheid aanwezige accessoires en graffiti-spuitbussen.

's Avonds verandert de Compound in een party hotspot. We hebben de "Silent Disco" geadopteerd en er een eigen rock 'n roll vibe aan gegeven: zo komen door ons gesponsorde artiesten voor gast-dj spelen. Het houdt hier echter niet op. We hebben ons ook verbonden aan de Mobile Guide, de app waarmee bezoekers via hun smartphone het festival kunnen volgen. Daarnaast ontwikkelden we het Llowtel, voor een luxer verblijf dan het eigen tentje, inclusief luxe verzorging zoals een eigen PiccoLlow die de spullen sjouwt. Een plekje in het Llowtel was te winnen op de website van Lowlands. Sinds vorig jaar hebben we zelfs exclusieve Lowlands All Stars, enkel verkrijgbaar in de winkels op het festival".

Een speciale band
In de jaren sinds de eerste samenwerking hebben Converse en Mojo Concerts een speciale band opgebouwd. 

We zitten op één lijn, waardoor we ons niet zozeer bezig hoeven te houden met wat er op het festival wel en niet mogelijk is, maar er juist ruimte is ontstaan om creatief met elkaar te sparren.
Kirsten den Drijver, Marketing Manager Converse

We zijn kritisch naar elkaar en dit houdt ons scherp. Mede hierdoor blijven we activaties neerzetten die aansluiten op de doelgroep. Mojo neemt ons productioneel gezien veel werk uit handen, waardoor we ons vooraf aan het evenement geen zorgen hoeven te maken. We weten dat alles goed geregeld is”. De samenwerking bevalt zelfs zo goed dat de samenwerking is uitgebreid en Converse nu ook op Pinkpop aanwezig is.

Contact
Voor meer informatie over de partnershipmogelijkheden op Lowlands neemt u contact op met Rick.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en relevante advertenties te kunnen tonen. We vragen je eenmalig om ons toestemming hiervoor te verlenen. Meer weten?