Domino's

Partnership met het stoere live-event Monster Jam vergroot de merkbeleving van Domino's.

arrow down

Domino's
Big fans of Monster Jam

“De basis is dat ik geloof in live entertainment. Dat is een krachtig medium voor het invullen van merkbeleving. Voor Domino’s Pizza waren wij op zoek naar iets dat een goede footprint in Nederland had, maar dat nog niet te gevestigd was. Ik wilde in iets stappen waarin ik kon meegroeien.

In onze marketing richten wij ons op het gezin, met daarbinnen een focus op de mannen en wellicht jongens. Monster Jam van Mojo bleek toen iets te zijn wat daar helemaal op aansluit. Als je het publiek van Monster Jam ziet, dan is dat 100% onze doelgroep! Het zijn vooral gezinnen met daarbinnen veel vaders met zoontjes. Het biedt plezier en spektakel op een onschuldige manier.”, stelt Marketing Manager André ten Wolde.

Vergroten van de merkbeleving
“Het doel is vooral de merkbeleving invullen. Uit onderzoek is gebleken dat wij wel een hoge naamsbekendheid hebben, maar dat er geen duidelijk imago bij de naam zit. Ruim 90% van de doelgroep kent Domino’s Pizza, maar ze kunnen er geen gevoel of beleving aan koppelen.”

Via Monster Jam scharen wij ons als medefan tussen onze doelgroep en krijgen mensen een positief gevoel bij het merk. Dat werkt goed omdat live entertainment pure beleving biedt.
André ten Wolde, Marketing Manager Domino's

Een van de resultaten van de vorige keer was ook dat we wel honderden verzoeken om vlaggen gehad hebben, dus daar gaan we ook nog iets mee doen de volgende keer”, aldus André ten Wolde.

Domino's op Monster Jam
Gedurende twee dagen in september bezoeken ruim 50.000 mensen de shows in het GelreDome in Arnhem. Domino’s Pizza is daarbij zichtbaar aanwezig met vlaggen en petjes, maar doet bewust niet mee aan de wedstrijden. “De aanpak is dat wij ons tussen het publiek scharen. We willen op een vriendelijke manier in het plezier delen. We stellen ons niet op als hoofdsponsor maar als ‘Big fan of Monster Jam’.

Wat we wel doen is het brengen van ‘de Dominator’ naar de winnaar. De Dominator is speciaal ontwikkelde enorme pizza voor meerdere personen. Aan het eind van de show rijdt, heel toepasselijk, een Domino’s scootertje de arena in. Daarmee staan wij even in de schijnwerpers en dan zie je iedereen met een glimlach op het gezicht kijken. We verkopen geen pizza tijdens Monster Jam, simpelweg omdat je niet aan onze service- en kwaliteitseisen kunt voldoen als je tienduizenden bezoekers moet bedienen. Dus doen we dat niet.”

Promotie en communicatie
Hoewel Monster Jam in september plaatsvindt, kan Domino’s Pizza er bijna het hele jaar een item van maken. André: “De eerste show hebben wij enkele maanden geleden gehad, maar we zijn nu alweer bezig met de invulling voor volgend jaar. Vorige keer hebben wij zo’n 45 miljoen folders gedrukt waar Monster Jam op vermeld stond. We hebben ook een prijsvraag gelanceerd voor onze klanten. Daarmee konden zij kaartjes winnen of zelfs in de jury zitten om winnaars te beoordelen. Verder hebben wij leuke goodies bij de kindermenu’s gedaan. Domino’s Pizza staat natuurlijk ook op de Monster Jam site als ‘Big fan of Monster Jam’.

Contact
Voor meer informatie over de partnershipmogelijkheden op Monster Jam neemt u contact op met Kiki.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en relevante advertenties te kunnen tonen. We vragen je eenmalig om ons toestemming hiervoor te verlenen. Meer weten?