Nedap

Het partnership met Lowlands levert voor Nedap imagoverbetering en naamsbekendheid op bij een hoogopgeleide doelgroep.

arrow down

Nedap en Lowlands
een MATCH made in heaven

Nedap is een fabrikant van intelligente technologische oplossingen voor relevante vraagstukken. Het bedrijf creëert toegevoegde waarde met producten die relevante problemen oplossen en spreekt daarom over ‘technologie die er toe doet’. Niet de technologie, maar de manier waarop er dagelijks gebruik van wordt gemaakt staat daarbij centraal. De oplossingen van Nedap onderscheiden zich dan ook doordat nieuwe technologieën op creatieve en innovatieve wijze in elegante, gebruiksvriendelijke producten worden verwerkt.

©juliadeboer.com

Het bereiken van hoogopgeleide jongeren
Nedap is als werkgever relatief onbekend bij hoogopgeleide jongeren en studenten. Onder die doelgroep wil het bedrijf haar naamsbekendheid verhogen en haar imago verbeteren. Ilse Peters, verantwoordelijk voor marketing en PR: “Dit is in het kader van employer branding, om in de toekomst genoeg toptalent aan te kunnen trekken. Bij Nedap zijn we er van overtuigd dat wanneer we de beste mensen binnenhalen, we daarmee de beste producten kunnen ontwikkelen en produceren en daarmee klanten kunnen overtuigen om voor Nedap te kiezen.”

©juliadeboer.com

Om de naamsbekendheid te vergroten en het imago hipper te maken zocht Nedap naar een zogenaamde ‘big bang’, naast de wat meer geïsoleerde activiteiten op universiteiten. Lowlands bleek hiervoor het perfecte platform te zijn. Niet alleen hebben Lowlands en Nedap overlap qua sfeer en mentaliteit, de doelgroep waar Nedap zich op richt komt sterk overeen met het Lowlands-publiek.

Bijdrage aan imagoverbetering
“Zowel naamsbekendheid en imagoverbeteringen zijn erg moeilijk te meten”, geeft Peters toe, maar vult aan: “Ook zonder nog een kwantitatieve meting gedaan te hebben, zijn we er van overtuigd dat dit partnership zeker bijdraagt. Dat lezen we af aan reacties vanuit verschillende hoeken, zoals universiteiten en media. We zijn echter sterk van mening dat een eenmalige deelname niet voldoende is. Vandaar dat we hier tijd voor uittrekken en een samenwerking voor drie jaar aangaan.”

Nedap op Lowlands
Op Lowlands 2012 maakte Nedap een spectaculair debuut met de Marvelous Match Making Machine. Drie dagen lang konden bezoekers daar meedoen aan verschillende Match Makings, zoals Duetting, Random Roulette en de Pick-up Line Generator. De interactieve elementen van de Marvelous Machine draaiden op volle toeren; tussen de vrolijke menigte maakte de machine non-stop de meest onverwachte matches. Zo had Nedap een aanmerkelijke bijdrage aan gelukkige zieltjes op het terrein.

©juliadeboer.com

Succesvolle samenwerking
“De samenwerking is tot nu toe prima verlopen”, aldus Peters. Na de eerste, aftastende ervaring ziet ze ruimte voor verbetering: “Een iets intensievere samenwerking had mogelijk geleid tot een nóg succesvollere activatie.”

Voor Nedap was het de eerste keer dat we een dergelijke activiteit ondernamen. Dat bracht de nodige onervarenheid met zich mee, die gelukkig goed werd opgevangen door de medewerkers van Mojo Concerts/Lowlands.
Ilse Peters, marketing & pr Nedap

Contact
Voor meer informatie over de partnershipmogelijkheden op Lowlands neemt u contact op met Rick.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en relevante advertenties te kunnen tonen. We vragen je eenmalig om ons toestemming hiervoor te verlenen. Meer weten?