Filmcomponist James Newton Howard op 7 november 2017 in Het Concertgebouw

De internationaal gerenommeerde en met Grammy- en Emmy awards bekroonde Amerikaanse filmcomponist James Newton Howard geeft op dinsdag 7 november 2017 een concert in Het Koninklijk Concertgebouw in Amsterdam. Het concert is onderdeel van zijn allereerste concert tournee ooit, met een programma van hoogtepunten uit drie decennia filmmuziek voor Hollywood blockbusters. De kaartverkoop voor dit concert start a.s. vrijdag 1 juli om 10.00 uur via Het Concertgebouw, www.concertgebouw.nl.

29.06.2016

Filmcomponist James Newton Howard op 7 november 2017 in Het Concertgebouw

De tournee “3 Decades of Music for Hollywood” is ter ere van de highlights uit de carrière van James Newton Howard, met uiteraard muziek, spoken word en video. Een 100-koppig symfonisch orkest o.l.v. de componist zelf zal suites van recente en klassieke film hits uitvoeren, met on-screen bijdragen zoals van imposante figuren waarmee hij samenwerkt in Hollywood, gecombineerd met film stills en clips.

James Newton Howard componeert op dit moment de muziek voor de prequel van Harry Potter: Fantastic Beasts And Where To Find Them, welke in november van dit jaar uitkomt. Hij is bekend om zijn muziek voor klassiekers als Pretty Woman, Prince of Tides, The Sixth Sense en King Kong, maar ook voor recentere releases als The Huntsman: Winter’s War, Concussion, The Dark Knight en Blood Diamond. Zijn meest recente wereldwijde succes kwam met de muziek voor The Hunger Games, inclusief het nummer The Hanging Tree, uitgevoerd door actrice Jennifer Lawrence. Dit nummer kwam op nr. 2 in de Billboard Hot 100 en eindigde hoog in diverse charts wereldwijd.
James Newton Howard trekt maandelijks 1,2 miljoen luisteraars op Spotify.

James Newton Howard componeerde muziek voor meer dan 120 films, waaronder de Academy Award-genomineerde filmmuziek voor Defiance, Michael Clayton, The Village, The Fugitive, The Prince of Tides en My Best Friend’s Wedding. Howard kreeg ook Golden Globe nominaties voor zijn enorme orkestrale score voor Peter Jackson's blockbuster remake van King Kong, zijn provocerende symfonische score voor Defiance, en zijn nummers uit Junior en One Fine Day. Howard won in 2009 de Grammy Award voor zijn co-score van Hans Zimmer voor The Dark Knight, en had Grammy Award nominaties voor de muziek uit Blood Diamond en One Fine Day.

Naast zijn bijdragen aan film en TV-muziek heeft hij ook samengewerkt met o.a. Elton John, Crosby, Stills & Nash, Barbra Streisand, Rod Stewart, Diana Ross en Chaka Khan. James Newton Howard's “3 Decades of Music for Hollywood” tournee begint in november 2017 en zal 20 Europese steden aan doen, waaronder Amsterdam op 7 november.

Deze tournee is geproduceerd door GEA Live in samenwerking met de Gorfaine-Schwartz Agency. Voor meer informatie: www.jamesnhoward.com

James Newton Howard
"3 Decades of Music for Hollywood"
Dinsdag 7 november 2017 | Het Concertgebouw, Amsterdam

Aanvang: 20.00 uur | Entree: € 39, € 59, € 69, € 79

De kaartverkoop voor het concert start aanstaande vrijdag 1 juli om 10.00 uur via www.concertgebouw.nl en 0900-671345 (€ 1 per gesprek).

> Bezoekersinformatie op mojo.nl