Red Hot Chili Peppers komt terug naar Nederland

Na hun energieke optreden op Pinkpop komt Red Hot Chili Peppers voor het eerst in 4 jaar met een eigen concert naar Nederland. De Amerikaanse rockband geeft op dinsdag 8 november een concert in Ziggo Dome in Amsterdam. De kaartverkoop hiervoor start woensdag 6 juli om 10.00 uur.

01.07.2016

Red Hot Chili Peppers komt terug naar Nederland

Het 11e album van de Red Hot Chili Peppers The Getaway behaalde wereldwijd de nummer 1 positie in de albumlijsten. Het nieuwe album debuteerde op nummer 1 in de Billboard Album Sales en op nummer 2 in de Billboard Top 200. The Getaway is het zevende top-10 album van de band in Australië, België, Ierland, Nieuw-Zeeland en in Nederland. In Duitsland en Groot Brittannië kwam het album binnen op de nummer 2 positie.

The Getaway is geproduceerd door Danger Mouse en gemixed door Nigel Godrich en ontving lovende kritieken zoals;

“Some of their best songs in years… top-shelf modern-rock splendor" - Rolling Stone

"The Getaway proves not only that the longtime rockers still sizzle 30 years in, but also are capable of victoriously revamping their sound.” - USA Today

“The Getaway is a nuanced album, rife with journeyman craft and poetry, that proves the Red Hot Chili Peppers still have plenty of their own creative fire." - All Music

“Their best album in ages” - People

“Their best in years… Their tightest, prettiest collection of songs in more than a decade" - Vulture

Red Hot Chili Peppers, bestaande uit zanger Anthony Kiedis, bassist Flea, drummer Chad Smith en gitarist Josh Klinghoffer is een van de succesvolste rock acts aller tijden. Ze verkochten meer dan 60 miljoen albums waaronder 5 multi-platina LP's. Ze wonnen zes Grammy Awards, waaronder Best Rock Album voor Stadium Arcadium , Best Rock Performance By a Duo or Group voor Dani California, Best Rock Song voor Scar Tissue en Best Hard Rock Performance With Vocal voor Give It Away. Daarnaast is het viertal in 2012 opgenomen in the Rock and Roll Hall of Fame.

3FM presents
Red Hot Chili Peppers
Dinsdag 8 november | Ziggo Dome, Amsterdam

Aanvang: 20.00 uur | Entree: € 59, € 69 en € 79 (excl. servicekosten)

Van maandag 4 juli 10:00 tot woensdag 6 juli 10:00 is het al mogelijk kaarten voor dit concert te kopen via de speciale American Express presale www.americanexpress.nl/livenation.
De reguliere kaartverkoop voor het concert start woensdag 6 juli om 10.00 uur via www.ticketmaster.nl en 0900 - 300 1250 (60 cpm). Elk aangeschafte ticket geeft recht op een gratis album.

> Bezoekersinformatie op mojo.nl