Cirque du Soleil viert 20 jaar in Nederland met nieuwe show Amaluna

Sinds Saltimbanco in 1995 het Nederlandse publiek liet kennismaken met Cirque du Soleil, boekt het gezelschap show na show daverende successen onder de enthousiaste Nederlandse toeschouwers.

arrow down

28.09.2015

Cirque du Soleil viert 20 jaar in Nederland met nieuwe show Amaluna

Sinds Saltimbanco in 1995 het Nederlandse publiek liet kennismaken met Cirque du Soleil, boekt het gezelschap show na show daverende successen onder de enthousiaste Nederlandse toeschouwers.

20 jaar na het eerste succes in Nederland is het tijd voor een gloednieuwe show; Amaluna. Amaluna is alweer de 33e productie van Cirque du Soleil, geschreven en geregisseerd door gerenommeerd regisseur Diane Paulus die al eens een Tony Award in ontvangst mocht nemen voor beste regie. Van 17 maart t/m 1 mei 2016 staat Cirque du Soleil met haar show Amaluna in de Big Top (de grote witte circustent) op P2 naast de Amsterdam ArenA. De verkoop start op 29 september 2015.

AMALUNA
Amaluna neemt het publiek mee naar een mysterieus eiland, geregeerd door godinnen en geleid door de cyclus van de maan. Hun Koningin, Prospera, organiseert een ceremonie voor haar dochters volwassenwording waarin vrouwelijkheid, vernieuwing, wedergeboorte en balans worden geëerd en worden doorgegeven naar een volgende generatie.
 
In de nasleep van een storm die is veroorzaakt door Prospera spoelt een groep jonge mannen op het eiland aan, het begin van een liefdesverhaal tussen Prospera’s dochter en een dappere jongeman. Hun liefde wordt op de proef gesteld; het liefdeskoppel moet vele hindernissen en uitdagingen overwinnen voor ze het vertrouwen en de harmonie bij elkaar kunnen vinden.

Amaluna is een samenspel tussen de woorden ama, dat in veel talen ‘moeder’ betekent, en luna, wat ‘maan’ betekent. Het staat symbool voor de moeder-dochter relatie en is een eerbetoon aan alle vrouwen op deze wereld. Amaluna is ook de naam van het mysterieuze eiland waar dit magische verhaal zich afspeelt.

EEN EERBETOON AAN DE VROUW
Voor het eerst in de geschiedenis van Cirque du Soleil staat er een cast die bijna geheel uit vrouwen bestaat, op het podium. De band is zelfs 100% vrouwelijk. ‘Amaluna is een eerbetoon aan het werk en de stem van de vrouw’ legt creatief directeur Fernand Rainville uit. ‘De show is een reflectie van de vrouwelijke balans’ voegt hij toe. Regisseur Diane Paulus, winnaar van een Tony Award in 2013 (Pippin) en recentelijk genoemd als één van de meest invloedrijke personen door Times Magazine zegt ‘Ik wilde geen show maken rondom de ‘vrouwelijke agenda’. Ik wilde een show maken met de vrouw in de hoofdrol, die vrouwen als helden laat zien.’ Zij baseerde zich voor het concept van de show op klassieke invloeden, bijvoorbeeld de Griekse en Noorse mythologie maar ook op beroemde werken als De Toverfluit van Mozart en verschillende stukken van Shakespeare.

OVER CIRQUE DU SOLEIL
Iets langer dan 30 jaar geleden was Cirque du Soleil enkel een droom. Een droom van een klein groepje reizende artiesten, die niets liever wilden dan hun liefde voor het podium, het circus en wereld delen. Die droom werd 30 in 1984 werkelijkheid en sindsdien is de Cirque du Soleil familie aardig gegroeid en telt nu duizenden dromers; regisseurs, artiesten, technici en harde werkers die liever achter de schermen blijven. Cirque du Soleil is nu een symbool voor de trots van Québec, een internationale organisatie die al meer dan 35 succesvolle shows heeft geproduceerd waarvan er 20 nog steeds de wereld rondreizen. Cirque du Soleil vierde zijn 30e verjaardag in juni 2014 en heeft vermaak en verwondering gebracht voor meer dan 150 miljoen toeschouwers in meer dan 300 steden op zes continenten. Cirque du Soleil telt 4.000 werknemers, waarvan 1.300 artiesten, uit bijna 50 verschillende landen wereldwijd.

CIRQUE DU SOLEIL INTRODUCEERT DEMAND BASED PRICING
Voor de 55 shows van Cirque du Soleil wordt een demand based pricing model gehanteerd waarbij de prijzen voor de verschillende shows en rangen worden afgestemd op de vraag vanuit de markt.

Voor de consument kan dit aardig voordeel opleveren. Op tijd boeken of kiezen voor een show op een minder populaire dag kan een stuk goedkoper uitvallen. Andersom geldt dit natuurlijk ook; wanneer er pas laat in de verkoopperiode wordt geboekt, of wordt gekozen voor een populaire dag kan het zijn dat de prijs hoger ligt.

Uiteraard geldt er altijd een plafond, en gaat de prijs niet eindeloos omhoog. Het toepassen van Demand Based Pricing kan de consument dus verrassende tarieven opleveren.

Tickets zijn verkrijgbaar vanaf € 35,-. Vroegboekers genieten van de beste prijzen!

FOTO’S EN VIDEO’S VAN AMALUNA

Promo-Roll http://s3.amazonaws.com/Chapiteaux/Amaluna/Amaluna-90-sec-2013.zip

B-Roll: https://s3.amazonaws.com/Chapiteaux/Amaluna/Amaluna_B-roll_PAL_H264_Europe.mov

Foto’s: https://s3.amazonaws.com/Chapiteaux/Amaluna/PR_SELECTION_EUROPE.zip

SPONSOR PARTNERS
In Europa en het Verenigd Koninkrijk zijn DHL en Xerox de officiële sponsoren van Amaluna. Affiliate partner is MEXICO

PRESENTED BY
RTL en Cirque du Soleil zijn een langdurige samenwerking aangegaan. Dit maakt RTL tot presenting partner voor de komende shows van Cirque du Soleil in Nederland.

Voor meer informatie en een fotoselectie van Cirque du Soleil en Amaluna: cirquedusoleil.com/press

> Bekijk bezoekersinformatie op mojo.nl

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en relevante advertenties te kunnen tonen. We vragen je eenmalig om ons toestemming hiervoor te verlenen. Meer weten?