Gregory Porter in november voor 2 bijzondere shows naar Amsterdam

De charismatische jazz- en soulzanger Gregory Porter komt in november voor 2 exclusieve shows naar Amsterdam. Op 8 november geeft hij een intieme show in Carré, en op 11 november vult zijn grootse, warme stem de Heineken Music Hall. De kaartverkoop voor deze concerten gaat aanstaande zaterdag, 30 april, om 10:00 uur van start.

26.04.2016

Gregory Porter in november voor 2 bijzondere shows naar Amsterdam

In 2013 bracht Gregory Porter het album Liquid Spirit uit. Deze opvolger van de voor Grammy’s genomineerde albums Water uit 2010 en Be Good uit 2012 betekende zijn echte doorbraak. Liquid Spirit ging wereldwijd meer dan een miljoen keer over de toonbank en leverde Porter een Grammy Award voor Best Jazz Vocal Album op. Ook is het het meest gestreamde jazz-album ter wereld, met meer dan 20 miljoen streams. In Nederland haalde het album de platina status. Gregory Porter mocht de award hiervoor onlangs van Radio2 DJ Gerard Ekdom in ontvangst nemen.

Gregory Porter’s nieuwste album Take Me To The Alley ziet op 6 mei het levenslicht. De eerste track die van dit album gereleased werd is Holding On. Het is Porter zijn soulvolle jazzversie van de Disclosure single uit 2015 waar hij aan meeschreef en waarvan hij de vocalen voor zijn rekening nam. “I decided to do the song the way that I would have recorded it on my record,” Aldus Porter, “It’s a way of saying that a song is a song is a song. The lyrics and the intention of the song come through no matter what kind of bells and whistles are going on.”
Op dit moment is de single Dont Loose Your Steam veelvuldig op de radio te horen.

Op zondag 10 juli is Gregory Porter live te zien op North Sea Jazz. Na de zomer komt hij vervolgens terug voor twee bijzondere shows in Amsterdam. Op 8 november geeft hij een intieme show in Carré. Daags hierna zal hij de Heineken Music Hall aandoen, op 11 november. Voor dit concert zal New Cool Collective de support verzorgen.

Bij de aankoop van tickets voor deze show is het tevens mogelijk meteen het nieuwe album Take Me To The Alley te bestellen.

NPO Radio2 presenteert
An Evening With GREGORY PORTER
Dinsdag 8 november 2016 | Carré, Amsterdam
Aanvang: 20:30 | Entree: vanaf €44 (excl sk.)

NPO Radio2 presenteert
GREGORY PORTER
+ support NEW COOL COLLECTIVE
Vrijdag 11 november 2016 | Heineken Music Hall, Amsterdam
Aanvang: 20:00 | Entree: €39 (excl sk.)

Meer info over dit concert vind je op: www.mojo.nl/gregoryporter.

De kaartverkoop voor de concerten start zaterdag 30 april om 10:00 uur via www.ticketmaster.nl en 0900 - 300 1250 (60 cpm).