Nieuwe namen North Sea Jazz 2016

Zojuist heeft festivaldirecteur Jan Willem Luyken op NPO Radio 2 de eerste namen bekendgemaakt voor het Port of Rotterdam North Sea Jazz Festival 2016. Onder anderen The Roots, Gregory Porter, Jill Scott en Simply Red komen naar het festival dat dit jaar voor de 41e maal plaatsvindt.

24.02.2016

Nieuwe namen North Sea Jazz 2016

Het Port of Rotterdam North Sea Jazz Festival maakt vandaag 22 nieuwe namen bekend. Onder meer Pat Metheny & Ron Carter, Joe Bonamassa, Miguel, Flying Lotus, Thundercat, Kamasi Washington, Anthony Hamilton en Vintage Trouble zijn aan het programma toegevoegd.

Op vrijdag 8 juli presenteert Flying Lotus’ platenlabel Brainfeeder enkele van hun paradepaardjes. Kamasi Washington, dé jazzsensatie van nu brengt muziek van zijn album "The Epic" samen met de strijkers van het Metropole Orkest en een koor. Kersverse Grammy Award winnaar Thundercat, Kneedelus, a live collaboration between Kneebody + Daedelus en Jameszoo, die onlangs bij Brainfeeder heeft getekend en op North Sea Jazz zijn eerst show met zijn Quintet ooit geeft.

Verder zijn bevestigd: Dr. Lonnie Smith,  Hiromi: The Trio Project feat. Anthony Jackson & Simon Phillips, Steven Wilson, Jacob Collier, Con Brio en Cécile McLorin Salvant met het Aaron Diehl Trio. Salvant was vorige week nog winnares van een Grammy Award voor Best Jazz Vocal Album.

Daarnaast maken ook Henri Texier Sky Dancers 6, Kenny Barron & Dave Holland en Charles Lloyd New Quartet featuring Jason Moran, Reuben Rogers and Eric Harland in juli hun opwachting in Rotterdam; evenals  Cory Henry The Revival & The Funk Apostles, Steve Lehman Octet en The Jones Family Singers.

De 41e editie van het North Sea Jazz Festival heeft plaats van 8 tot 10 juli in Ahoy, Rotterdam.

PORT OF ROTTERDAM NORTH SEA JAZZ FESTIVAL 2016
Vrijdag 8 juli: o.a. The Roots, Diana Krall, Buddy Guy, Snarky Puppy, Vintage Trouble, Kamasi Washington with Metropole Orkest, Brainfeeder presents: Flying Lotus, Kneedelus (Kneebody + Daedelus), Thundercat & Jameszoo Quintet, Dr. Lonnie Smith, Antonio Sanchez and Migration, Christian Scott aTunde Adjuah Presents Stretch Music

Zaterdag 9 juli: o.a. Earth, Wind & Fire, Level 42, Miguel, Pat Metheny & Ron Carter, Cécile McLorin Salvant and The Aaron Diehl Trio, Steven Wilson, Hiromi: The Trio Project feat. Anthony Jackson & Simon Phillips, Jacob Collier, Con Brio, Steps Ahead Reunion World Tour featuring Mike Mainieri, Eliane Elias, Donny McCaslin, Marc Johnson, and Billy Kilson, Branford Marsalis Quartet with special guest Kurt Elling, Anderson .Paak & The Free Nationals, Sabrina Starke

Zondag 10 juli: o.a. Simply Red, Jill Scott, Joe Bonamassa, Anthony Hamilton, Gregory Porter, Walter Trout, Chick Corea, 75th Birthday Celebration: Homage To Heroes, Scofield Mehldau Guiliana, Colin Stetson & Sarah Neufeld, Henri Texier Sky Dancers 6, Charles Lloyd New Quartet featuring Jason Moran, Reuben Rogers and Eric Harland, Kenny Barron & Dave Holland, Cory Henry The Revival & The Funk Apostles, The Jones Family Singers, Steve Lehman Octet, STUFF.

Ahoy Rotterdam
Dagkaarten: € 85,- (excl. servicekosten), met CJP korting: € 75,- (excl. servicekosten)
Driedagenkaart: € 200,- (excl. servicekosten)
Group ticket (tot 10 personen): € 650 (excl. servicekosten)