Koyaaniqatsi live! Door Philip Glass en het Philip Glass Ensemble op 19 augustus in Amsterdam

Op vrijdag 19 augustus komt Philip Glass met het Philip Glass Ensemble naar de Heineken Music Hall. De show is een uitzonderlijke vertoning van de populaire en experimentele cultfilm Koyaanisqatsi. De originele soundtrack wordt live opgevoerd door het Philip Glass Ensemble. Deze unieke show is voor het eerst te zien in Nederland. De voorverkoop start a.s. zaterdag 6 februari om 10.00 uur via Ticketmaster.

04.02.2016

Vrijdag 19 augustus wordt de Heineken Music Hall éénmalig omgetoverd tot een enorm filmtheater voor een zeldzame vertoning. Bezoekers kunnen de filmklassieker Koyaanisqatsi op een bijzondere manier beleven. Namelijk met live filmmuziek gebracht door Philip Glass en zijn dertienkoppige Philip Glass Ensemble. De voorstelling is een ode aan de samenwerking tussen componist Philip Glass en filmpionier Godfrey Reggio. Volgens The New York Times is het een van de meest verrassende en originele soundtracks ooit gemaakt.

Philip Glass is zonder twijfel een van de meest invloedrijke klassieke componisten van de twintigste eeuw. Hij componeerde muziek voor meer dan honderd films, documentaires en korte films. Met het Philip Glass Ensemble creëerde hij in de jaren zestig een minimalistische muziekstijl die een nieuwe brug sloeg tussen muziek en bewegend beeld.  Philip Glass is driemaal genomineerd voor een Oscar en heeft o.a. gewerkt met David Bowie en Paul Simon.

Koyaanisqatsi (1982) is het eerste deel uit de QATSI trilogie van filmregisseur en pionier Godfrey Reggio. De experimentele cultfilm is een samensmelting van beeld, geluid en ideeën. Zonder plot of acteurs ontstaat er een dialoog tussen de kijker en de film. De film spreekt in de universele taal van beeld en geluid en laat een buitengewone emotionele impact achter op kijkers wereldwijd. Het woord Koyaanisqatsi is afkomstig uit het Hopi, de taal van een indianenvolk uit Arizona, en betekent ‘’het leven uit balans’’.

Philip Glass and the Philip Glass Ensemble – Koyaanisqatsi Live

Vrijdag 19 augustus 2016 | Heineken Music Hall, Amsterdam
Aanvang: 20.00 uur | Entree: € 65,-

Meer info over dit concert vind je op: www.mojo.nl/philipglass.
De kaartverkoop voor het concert start a.s. zaterdag 6 februari om 10.00 uur via www.ticketmaster.nl en 0900 - 300 1250 (60 cpm).

> Bekijk bezoekersinformatie op mojo.nl