Cremedelacreme
  • 28 nov 2003
  • Freek de Jonge
    Trijntje Oosterhuis
    Van Dik Hout
    Twarres
    Sanne Wallis de Vries
    Paul de Leeuw
    Wilko Terwijn
    Jorgen Raymann
    Bløf
    Arie & Silvester
    Sjaak Bral
    Boom Chicago
    Op Sterk Water
    Ilse DeLange
    Kane
  • World Forum Theater

Crème De La Crème

Op vrijdag 28, zaterdag 29 en zondag 30 november mocht Den Haag zich, heel even, de trotse bezitter van het allergrootste theater van Nederland noemen. Het Nederlands Congres Centrum werd tijdens dit weekend omgetoverd tot één groot theater waar de bezoeker getrakteerd werd op maar liefst tien verschillende podia gevuld met een mix van muziek, cabaret en stand-up comedy.

Hans Kuipers werkt al jaren bij MOJO en was verantwoordelijk voor de backstagecatering bij legendarische festivals Pandora's Music Box en Ein Abend in Wien. Nu is Hans food & beverage manager bij onze grootschalige buitenevenementen zoals Lowlands, North Sea Jazz en de Goffertpark concerten. Over de grootste misser waaraan hij meewerkte vertelt Hans:

"Er waren wel honderden klachten"

"Douwe Egberts wilde een eigen festival, dat was de grote sponsor. Het moest een cabaret festival worden, met Freek de Jonge en allemaal andere grote namen uit die tijd. Ik was eindverantwoordelijk voor het hele festival dat plaatsvond in het Congresgebouw in Den Haag, dezelfde locatie als North Sea Jazz. Maar waar niemand mij voor gewaarschuwd had - of waar ik niet bij stil had gestaan - was dat de looproutes in het gebouw dramatisch waren. Het duurde soms wel een halfuur voordat je van de ene zaal bij een andere zaal was. En bij de grote namen zoals Freek de Jonge konden de zalen de aantallen publiek niet aan, dus dan moest de deur dicht. Bij festivals weet het publiek dat ze bij populaire acts op tijd moeten zijn om nog naar binnen te kunnen, maar dit was heel ander publiek. Deze bezoekers dachten dat ze alle shows konden zien. Mensen waren woedend. De receptie van het Congresgebouw heeft brieven gemaakt en uitgedeeld waar mensen hun klachten op konden schrijven. Wij hadden daarna honderden klachten, wij hebben toen mensen ingehuurd om deze klachten te behandelen, zodat boze bezoekers bijvoorbeeld een vrijkaartje kregen. Dramatisch, het ergste dat ik ooit heb meegemaakt. Een enorme misser.".

Lees verder in 'Een noodzakelijk kwaad?' van Leon Verdonschot, waarin oud-partnerships manager Linda Holleman vertelt over deze en nog meer sponsorflops.

Creme Poster
4a9f0737be75cb8ec64ca71fd2c137332be9f90d

Creme1
Creme2
Creme3

Foto's en vormgeving door Chris Koolmees

Meer verhalen over o.a. dit concert lees je in 'MOJO presenteert'

Image
SLUIT close
Scroll