Monopoly_
  • 17 feb 2004
  • MOJO

Inval Nederlandse Mededingingsautoriteit

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) deed een inval als onderdeel van een onderzoek naar mogelijk misbruik van een dominante machtspositie.

Jan-Willem Luyken, destijds hoofd marketing & communicatie bij MOJO, zegt in een reactie de uitkomsten van het onderzoek met vertrouwen tegemoet te zien. "Ik weet niet precies wat ze willen onderzoeken maar ze zijn van harte welkom. We hebben namelijk niets te verbergen. We zijn gewoon heel succesvol en dat roept blijkbaar wel eens frustraties op bij anderen. Insiders weten wel hoe het echt zit en daar wil ik het graag bij laten."

MOJO maakt geen misbruik van haar monopoliepositie door buitenlandse artiesten af te schermen van andere organisatoren. Dat is de eindconclusie van de NMa na twee├źnhalf jaar onderzoek. Het verbaast MOJO-directeur John Mulder niet: "We hebben het altijd gezegd en ik doe het vandaag met alle plezier nog een keer: het monopolie op Celine Dion ligt bij Celine Dion, niet bij ons"

Meer over de inval van de inval van de NMa lees je in 'Mojopolie' door Christiaan Alberdingk Thijm.

Bronnen: EBlive, 18 februari 2004 & 3voor12, 20 juli 2006

Meer verhalen over o.a. dit concert lees je in 'MOJO presenteert'

Image
SLUIT close
Scroll