Vlaggen
  • 24 sep 2016
  • Above & Beyond
  • Ziggo Dome

ABGT200

Op de afdeling Dance heeft boeker Hidde Pluymert (o.a. Stromae, Disclosure, Sam Smith) maar een seconde nodig om zijn hoogtepunt van 2016 te benoemen. Amsterdam had dit jaar de eer om de megaproductie van Above & Beyond te ontvangen. ABGT200 is een absoluut uniek project. In no time was de show uitverkocht en via een livestream, verschillende internationale radiozenders en Spotify kon iedereen meegenieten. Hidde vertelt:

Van over de hele wereld kwamen fans naar Amsterdam voor ABGT200, het was een soort bedevaartsoord voor tranceliefhebbers. Nog nooit ontvingen we zo veel internationale bezoekers: ruim 9.000 kwamen er uit het buitenland en we zagen bezoekers met 75 verschillende nationaliteiten.

“Ze kwamen letterlijk uit alle uithoeken. Heel bijzonder en wat een saamhorigheid: louter liefde voor elkaar en voor Above & Beyond."

Voor heel MOJO was dit een bijzonder project. Een uitdaging voor productie om om te gaan met het enorme aantal internationale bezoekers. En ook een unieke uitdaging voor onze marketingmanager om niet alleen de Nederlandse fans van Above & Beyond te bereiken, maar álle fans waar zij ook vandaan komen. “Dit is niet een gewone tour”, vertelt Hidde. “We konden er echt samen een feestje van maken. Een one time thing, dus geen tour die in alle landen hetzelfde is. We waren daarom ook betrokken bij de creatie, van bijvoorbeeld het logo en de organisatie van de afterparty.”.

Voor marketingmanager Alexandra Garton was het misschien daarom ook wel een van de leukste shows waar ze aan meewerkte. "Ik vind het vooral leuk wanneer je echt samenwerkt met het management van de act. Als je echt samen iets bijzonders gaat neerzetten en je daar zelf ook inspraak op hebt. Er was heel veel samenwerking om deze show tot een succes te maken, De artiesten waren bijvoorbeeld ook naar Nederland gekomen om promo video’s op te nemen."

Image

Above And Beyond
Above And Beyond
Aay Podcast

SLUIT close
Scroll