Harry 6
  • 14 mrt 2018
  • Harry Styles
    Mabel
  • Ziggo Dome

Harry Styles

Nanouche Hukker is in 2007 begonnen als stagiaire. Sinds 2012 is ze werkzaam als productiemanager voor grote shows in AFAS Live, Ziggo Dome en GelreDome en is verantwoordelijk voor de backstage productie van Lowlands en Down The Rabbit Hole. Een van de momenten waarop Nanouche dacht 'had ik nou maar een gewone kantoorbaan' was bij de opbouw van het concert van Harry Styles in Ziggo Dome. Ze vertelt: "Dit was zo’n show waar iedereen van te voren al een beetje zenuwachtig voor was. Bij de vorige show van Harry Styles in AFAS Live lagen de fans namelijk al vier dagen van te voren voor de deur.". En daar kwam nog een groter probleem bij:

Race tegen de klok: we hadden eigenlijk gewoon te weinig tijd

"Normaal gesproken begint uitladen van de spullen al heel vroeg, rond 7.00 uur. De crew van Harry Styles had al aangegeven dat ze later zouden zijn, rond 8.00 uur, maar dit was niet goed gecommuniceerd naar de externe bedrijven. De opbouw en stagehands waren er al, maar konden dus nog niks doen want er waren nog geen spullen. Uiteindelijk kwam de productie 2,5 uur te laat en deze tijd hadden we echt nodig. Op zo’n dag heb je van te voren namelijk een heel strak draaiboek gemaakt. Ze hadden vijftien trucks met spullen. De avond ervoor hadden ze in Parijs gespeeld en de truck die zij in Parijs als laatste inladen, hebben wij in Nederland als eerste nodig. Daar zit bijvoorbeeld de rigging in, dat moet in het dak, en dan kan je pas de rest eraan hangen, licht bijvoorbeeld. Bij deze show was de zaal verdeeld in een gedeelte zitplaatsen en een gedeelte staanplaatsen. Maar de truck die als eerste bij ons aankwam was dus ook de truck die als eerste ingepakt was. Waarop de chauffeur zei: "De laatste truck ging ongeveer twee uur na mij weg". Dat betekende dus ook dat de stoelen niet verder in de zaal gezet konden worden. Dit was pas de tweede show van de tour, dus eigenlijk was dit pas de tweede keer dat ze het gingen bouwen. En daarnaast waren ze dus 2,5 uur te laat. We hadden eigenlijk gewoon te weinig tijd. Ondertussen was de zaal aan het pushen, dat de crew op moest schieten anders konden de stoelen er niet op tijd en kunnen we niet op tijd open. Dan merk je dat er meer stress is en daardoor meer discussie. Bij deze show wilden we eigenlijk om 18.00 uur open. Dat hadden we niet naar het publiek gecommuniceerd, maar we hielden voor onszelf 18.00 uur aan zodat de fans minder lang buiten in de kou hoefden te wachten. Uiteindelijk zijn we 20 minuten later open gegaan, de soundcheck hebben ze geskipt. Om 18.30 uur riep de productiemanager mij op met de vraag of ik naar de zaal kon komen. Toen dacht ik al: 'Oh jee’ en kwam hij met de mededeling dat de PA stuk was, de geluidstafel. Deze PA stond ook in het VIP vak, dus de zaal kon niet open aangezien de meest fanatieke fans gelijk naar dat VIP vak zouden rennen zodra de deur open zou gaan. Uiteindelijk duurde heeft het hooguit 10 minuten geduurd en konden we daarna alsnog gelukkig redelijk op tijd open. Fans zullen het niet door hebben gehad, maar het was wel even stressen.".

Harry 1
Harry 2
Harry 3

Image

Image

Image

Wij vroegen drie razende reporters een vlog te maken over het concert

SLUIT close
Scroll