FAQ BLACKPINK

Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over het concert van BLACKPINK.

arrow down

Check this FAQ in English

Hi Blinks! Om al jullie prangende vragen te beantwoorden hebben we een veelgestelde vragenlijst opgesteld. Kijk eerst even of je het antwoord hier misschien al kunt vinden voordat je contact opneemt met onze klantenservice. Deze vragenlijst wordt ook regelmatig geüpdatet zodra er meer informatie bekend is.

ALGEMENE VRAGEN

Is er een leeftijdsgrens voor het concert?
Er is geen leeftijdsgrens voor dit concert. Wel hanteren wij een adviesleeftijd van 16 jaar. We adviseren fans onder de 16 jaar te komen met een volwassen begeleider. Deze leeftijden zijn een advies. Uiteindelijk is het aan de ouders/verzorgers om te bepalen of zij hun kinderen (met of zonder begeleiding) naar een concert willen laten gaan.

Is er een presale?
Nee, er is geen presale.

Komt er een tweede concert?
Op dit moment is er nog niets bekend over een tweede concert. Mocht er een tweede concert komen, dan lees je hierover op onze Twitter- en Facebook-pagina en op onze website.

Zijn er VIP kaarten te koop?
Ja, er zijn twee VIP pakketten. Op mojo.nl/blackpink kun je in het blokje 'kaarten kopen' het pakket selecteren waarin je bent geïnteresseerd en klikken op '> Lees meer' om te bekijken wat er precies in het VIP package zit.

Hoe laat begint Blackpink?
Het concert van Blackpink start om 20.00 uur. Het concert zal ongeveer 2 uur duren. De deuren van de AFAS Live gaan om 18.00 uur open om de bezoekers binnen te laten. Deze tijden zijn onder voorbehoud. Dichter op het concert wordt het exacte tijdschema bekend gemaakt. Zodra we hier meer over weten dan plaatsen we deze informatie op onze website.

Is er een voorprogramma?
Nee, er is geen voorprogramma bij dit concert.

Kan ik merchandise kopen?
Zodra er meer informatie bekend is over merchandise dan lees je het hier. Let op dat onofficiële merchandise niet wordt toegelaten tot de zaal.

Mag ik overnachten voor de zaal?
Op 18 mei ben je overdag welkom op het plein van de AFAS Live. Het is niet toegestaan te overnachten in het AFAS Live-gebied (ArenA-gebied). Wanneer je eerder aanwezig bent wordt je weggestuurd door de politie en ontvang je mogelijk een bekeuring.

Hoe werkt de rij op de dag van het concert?
Je gaat in de rij staan en wacht tot de deuren open gaan :o) We verwachten dat fans volwassen genoeg zijn om elkaar de mogelijkheid te geven om even naar het toilet te gaan en weer terug in de rij te stappen.

VOORBEREIDING KAARTEN BESTELLEN

Let op: de VIP tickets voor dit concert gaan al eerder in verkoop. Waar in deze antwoorden staat dinsdag 9.00u kun je voor VIP tickets lezen vrijdag 9.00u.

Hoe gaat het bestellen?
Lees onze uitgebreide handleiding voor alle informatie over het bestellen van kaarten en onze tips om dit zo snel mogelijk te doen.

Hoeveel kaarten kan ik bestellen?
Je kunt maximaal 4 kaarten bestellen per (Ticketmaster) account. 

Wij zijn met meer dan 4 mensen, hoe kunnen wij toch naast elkaar zitten of staan?
Het is helaas niet mogelijk om meer dan 4 kaarten tegelijk te bestellen. Wij raden je aan om de groep op te splitsen, zodat jullie in groepjes kaarten kunnen bestellen. In AFAS Live is er vrije plaatskeuze. Dat betekent dat je op de avond van het concert zelf kunt beslissen of je het liefst wil staan of zitten en waar je gaat staan of zitten. Er zijn geen gereserveerde zitplekken.

Kan ik kaarten reserveren?
Het is niet mogelijk om vooraf kaarten te reserveren. Kaarten moeten direct worden afgerekend. 

Kan ik ook staanplaatsen bestellen?
In AFAS Live is er vrije plaatskeuze, wat betekent dat je op de avond van het concert zelf kunt beslissen of je het liefst wil staan of zitten. Je kunt daarom maar één tickettype bestellen.

Kan ik ook zitplaatsen bestellen?
In AFAS Live is er vrije plaatskeuze, wat betekent dat je op de avond van het concert zelf kunt beslissen of je het liefst wil staan of zitten. Je kunt daarom maar één tickettype bestellen. Er zijn geen gereserveerde zitplekken.

Wat betaal ik voor welke plaats?
De prijzen voor dit concert zijn als volgt:

Reguliere kaarten | €166,88
Dit zijn kaarten met vrije plaatskeuze (staanplekken en een beperkt aantal zitplekken)

Rolstoel kaarten | €166,88
Kom je in een rolstoel? Met rolstoelkaarten kun je plaatsnemen op het rolstoelplatform. Neem je een begeleider mee die ook op het rolstoelplatform wil plaatsnemen? Dan dient deze ook in het bezit te zijn van een rolstoelticket.

Black VIP | €466,80
met o.a. een staanplaats in de golden circle, toegang tot de VIP lounge en send-off event

Pink VIP | €316,80
met o.a. een staanplaats in de golden circle en toegang tot de soundcheck

Alle hierboven genoemde kaartprijzen zijn inclusief servicekosten.

Kan ik specifieke plaatsen selecteren?
In AFAS Live is er vrije plaatskeuze, wat betekent dat je op de avond van het concert zelf kunt beslissen of je het liefst wil staan of zitten. Je kunt in de reguliere kaartkeuzes daarom maar één tickettype bestellen. Er zijn geen gereserveerde zitplekken.

Kan ik met één account op meerdere computers inloggen?
Ja, je kunt met één account op meerdere computers inloggen. Je kunt dan echter maar op één apparaat daadwerkelijk tickets selecteren en afrekenen, omdat er een ticketlimiet is per account.

Helpt het om met meerdere computers of tabbladen tegelijk te bestellen?
Nee, dat heeft geen zin. Je kunt het beste op één computer, met één browser en één tabblad open kaarten bestellen. Anders veroorzaak je een onnodige 'online file' in de wachtrij.

Kan ik kaarten bestellen met mijn mobiel of tablet?
Het is mogelijk om kaarten te bestellen op jouw mobiele telefoon en tablet, maar het internet op een mobiel apparaat is minder stabiel dan via een gewone computer waardoor je misschien mis grijpt. We raden je daarom aan om met een pc of laptop kaarten te bestellen of om te bestellen via het callcenter op telefoonnummer 0900 - 300 1250 (60 cpm).

Worden kaarten op naam verkocht?
Nee, de kaarten zijn niet gepersonaliseerd en worden bij binnenkomst niet op naam gecontroleerd. Het is dus geen probleem als iemand anders een kaartje voor jou koopt en daar zijn of haar naam op staat.

Wanneer gaan de VIP tickets in verkoop?
De VIP tickets gaan eerder in verkoop van de reguliere kaarten. Je kunt het Black VIP en het Pink VIP pakket al bestellen vanaf vrijdag 9.00u. De reguliere kaarten gaan dinsdag om 9.00u in verkoop.

Wat zit er in het Black VIP pakket?
•    Groepsfoto mogelijkheid op het podium voorafgaand aan de show! (de artiest is hierbij niet aanwezig)
•    Toegang tot de VIP Lounge voorafgaand aan de show incl. eten
•    De mogelijkheid om de artiest na het concert uit te zwaaien tijdens het BLACKPINK send-off event!
•    Toegang tot de exclusieve artist soundcheck voorafgaand aan de show
•    De mogelijkheid om merchandise te kopen voorafgaand aan de show
•    Staanplaats in de GOLDEN CIRCLE om BLACKPINK live te zien*
•    Als eerste toegang tot de Golden Circle (early entry)
•    Speciaal ontworpen BLACKPINK cadeau
•    Souvenir BLACKPINK tour laminate en lanyard
•    Check-in door onze eventmedewerkers en hostessen
Klik hier voor een uitgebreide FAQ over het Black VIP pakket (Engelstalig)

Wat zit er in het Pink VIP pakket?
•    Toegang tot de exclusieve artist soundcheck voorafgaand aan de show
•    De mogelijkheid om merchandise te kopen voorafgaand aan de show
•    Staanplaats in de GOLDEN CIRCLE om BLACKPINK live te zien*
•    Als eerste toegang tot de Golden Circle (early entry)
•    Speciaal ontworpen BLACKPINK cadeau
•    Souvenir BLACKPINK tour laminate en lanyard
•    Check-in door onze eventmedewerkers en hostessen
Klik hier voor een uitgebreide FAQ over het Pink VIP pakket (Engelstalig)

Wanneer krijg ik meer te horen over mijn VIP pakket?
Ongeveer 5 dagen voorafgaand van het concert ontvang je per mail informatie van onze partner Tuned Hospitality. Voor vragen kun je contact opnemen via info@tunedhospitality.nl.


TIJDENS HET KAARTEN BESTELLEN

Waarom is er een wachtrij?
Met het bestellen van tickets kom je waarschijnlijk in een wachtrij. De wachtrij ontstaat doordat er meer mensen op de website zijn dan het aantal mensen dat een bestelling af kan ronden. IDeal kan slechts een x aantal bestellingen per seconde verwerken. Je wordt daarom in een wachtrij geplaatst, zodat iedereen voor je zijn kaarten af kan rekenen. En zodat jij straks de kans hebt om jouw bestelling af te ronden.

Hoe kom ik in de wachtrij?
De wachtrij wordt automatisch gestart wanneer de druk op de Ticketmaster website groot wordt. Vooraf kunnen we dus niet voorspellen vanaf welk tijdstip er een wachtrij zal staan.

Als er nog geen wachtrij is dan kom je op de evenement pagina waar je nog geen tickets kan bestellen, omdat de verkoop nog niet is gestart. Je moet de pagina dan om 9.00u verversen (met de knop vernieuwen of F5) om in de wachtrij te komen om tickets te kunnen bestellen wanneer de verkoop is gestart.

Omdat de wachtrij automatisch opent op het moment dat het druk is op de site, kun je al eerder dan 9.00u in een wachtrij terecht komen. De bestelpagina gaat echt pas stipt om 9.00u open. Als je voor 9.00u uit de wachtrij komt, kun je dus nog geen kaarten bestellen en moet je de pagina nog een keer verversen om op de bestelpagina terecht te komen.

Wat moet ik doen als ik in de wachtrij sta?
Helemaal niets! Als de wachtrij is opgestart dan wordt de 1e in de wachtrij (onafhankelijk hoe laat de 1e in de wachtrij stond) automatisch doorgestuurd naar de bestelpagina op het moment dat de verkoop van start gaat. Hou wel in de gaten dat de wachtrij blijft ‘lopen’, je kunt dit controleren aan de cirkel die op jouw scherm staat. Als je helemaal niets ziet gebeuren dan is de pagina vastgelopen door bv. een storing in de internetverbinding. In dit geval moet je de pagina verversen (met de knop vernieuwen of F5). Je wordt nu opnieuw in de wachtrij geplaatst.

Wanneer zijn de kaarten van mij?
De kaarten zijn van jou op het moment dat je hebt afgerekend. Dit is als je hebt geselecteerd hoeveel kaarten je wilt bestellen, de veiligheidscode hebt overgetypt (niet altijd van toepassing) en de pagina te zien krijgt met daarop de voor jou geselecteerde plaatsen. De plaatsen zijn gedurende 9,5 minuut voor jou gereserveerd en zijn echt van jou als je de betaling binnen 9,5 minuut doet. Als de betaling niet binnen 9,5 minuut wordt gedaan, vallen de kaarten weer vrij voor de verkoop.

Ik heb kaarten besteld en betaald, maar heb nog geen bevestigingsmail gekregen. Is mijn bestelling wel gelukt?
Omdat het erg druk is op de website kan het wat langer duren voordat je een bevestigingsmail krijgt. Heb je na enkele uren nog geen e-tickets ontvangen of vragen over jouw bestelling, dan raden we je aan om eerst even op jouw Ticketmaster account in te loggen met je inloggegevens (emailadres + persoonlijk wachtwoord aangemaakt tijdens je bestelling). Hier kun je de status van je bestelling zien. Staat er geen transactie of is er iets anders dat niet klopt, neem dan contact op met de klantenservice van Ticketmaster.

Wanneer is het concert uitverkocht?
Als je op de bestelpagina kaarten hebt geselecteerd en daarna de melding ‘Sorry! Er zijn geen tickets beschikbaar met deze zoekcriteria’ krijgt, dan zijn er op dat moment geen kaarten meer beschikbaar. De kans is groot dat er nog kaarten beschikbaar gaan komen, omdat iedereen die kaarten heeft geselecteerd 9,5 minuten heeft om de bestelling af te rekenen. Als bestellingen niet worden afgerond, dan komen deze kaarten automatisch weer terug in het bestelsysteem. Blijf het proberen en selecteer opnieuw het aantal kaarten tot je verder komt in het bestelproces. Als de kaarten helemaal zijn uitverkocht dan kun je dat zien aan de melding ‘uitverkocht’ op onze website.

Heb je het antwoord op jouw vraag nog niet kunnen vinden? Neem dan contact op met onze klantenservice.