Corona maatregelen bij onze evenementen

Om onze evenementen soepel te laten verlopen en het risico op de verspreiding van het coronavirus te minimaliseren, worden er extra maatregelen getroffen. We vragen je om deze maatregelen goed door te lezen en na te leven

arrow down

Coronamaatregelen bij onze evenementen

Onlangs kondigde de regering een versoepeling aan voor bijeenkomsten waardoor we weer bezoekers mogen verwelkomen. We hebben er zin in en zien je graag bij onze concerten! Evenementen worden door de Nederlandse overheid weer toegestaan zolang we anderhalve meter afstand houden van elkaar, kaarten worden gereserveerd en er een gezondheidscheck vooraf wordt gedaan. Het zal even wennen zijn maar het betekent dat een aantal van onze evenementen in aangepaste vorm weer plaats kan vinden.

Om onze evenementen soepel te laten verlopen en het risico op de verspreiding van het coronavirus te minimaliseren, worden er extra maatregelen getroffen. Ga je binnenkort naar een evenement dat wij organiseren, of ben je nieuwsgierig naar de maatregelen die we nemen? Dan vragen we je om, naast rekening met elkaar te houden en je gezond verstand te gebruiken, de onderstaande maatregelen goed door te lezen en na te leven:

  • We vragen bezoekers thuis te blijven bij verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, benauwdheid, verhoging of koorts, plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping) en laat je testen. Dit geldt ook als je huisgenoten ziek zijn;
  • Wij houden ons aan de adviezen van het RIVM en regels vanuit de Rijksoverheid en vragen onze bezoekers dit ook te doen. Om zeker te weten dat je op de hoogte bent van de meest actuele richtlijnen, kun je het beste kijken op www.rijksoverheid.nl/coronavirus;
  • MOJO en de zalen zijn betrokken geweest bij het schrijven van het “Protocol verantwoord evenementen maken i.v.m. COVID-19 – Evenementenlocaties”. Wij werken ook conform dit door de evenementenbranche geschreven protocol. Het protocol is hier te vinden;
  • Op basis van de RIVM richtlijnen worden tickets op naam verkocht;
  • Als huishouden is het mogelijk 2 of meer stoelen te kopen. Personen die niet uit hetzelfde huishouden komen, met uitzondering van jongeren tot 18 jaar onderling, dienen afzonderlijke stoelen te kopen;
  • We vragen bezoekers te allen tijde 1,5 meter afstand te houden tot bezoekers van buiten hun huishouden, met uitzondering van jongeren tot 18 jaar onderling;
  • Om aan de regels van de Rijksoverheid te kunnen voldoen, wordt er aan de deur een gezondheidscheck uitgevoerd. Op grond hiervan is het mogelijk dat toegang wordt geweigerd;
  • Om de 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen, vinden er vooralsnog alleen concerten plaats met zitplaatsen. Je wordt verzocht om op je zitplaats te blijven;
  • In de zalen zijn looproutes aangegeven, wij vragen bezoekers deze routes te volgen;
  • Wij vragen bezoekers altijd de instructies van het aanwezige personeel op te volgen;
  • Er zijn geen kluisjes en garderobefaciliteiten. Het is mogelijk om jassen en tassen mee de zaal in te nemen. Let op: het standaard tassenbeleid geldt nog steeds, dit houdt in dat alleen tassen van maximaal A4 formaat en 10 cm dik zijn toegestaan. Er is geen inbewaringname aanwezig om je spullen op te bergen;
  • De rookruimtes zijn gesloten. We raden je aan hier voorafgaand aan het concert rekening mee te houden, het is namelijk niet mogelijk om na binnenkomst weer naar buiten te gaan om te roken;
  • Het is enkel mogelijk om contactloos te betalen.

De concertervaring zal anders zijn dan wat je gewend bent. Om je hier zo goed mogelijk op voor te bereiden leggen we je graag uit wat de grootste veranderingen zijn:

  • Het is vooralsnog alleen mogelijk om zitplaatsen aan te schaffen, er worden geen staanplaatsen verkocht. Op deze manier kunnen we de 1,5 meter afstand waarborgen;
  • Tickets worden enkel op naam verkocht;
  • Meezingen is niet toegestaan (update 1 juli 2020, kijk voor actuele informatie op Rijksoverheid.nl);
  • De garderobes en rookruimtes in de zalen zijn gesloten;
  • We vragen bezoekers de aangegeven looproutes (eenrichtingsverkeer) op te volgen;
  • Het is mogelijk tijdens de show naar het toilet of naar de bar te gaan, maar we verzoeken bezoekers zoveel mogelijk op hun zitplaats te blijven;
  • Het is enkel mogelijk om contactloos te betalen.

We vragen je begrip en hopen je snel te verwelkomen bij een van onze concerten! Alleen samen kunnen we concerten mogelijk maken. Hieronder geven we je graag antwoord op de meest gestelde vragen.

Is het mogelijk om staanplaatsen te kopen?
Om de 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen, vinden er vooralsnog alleen concerten plaats met zitplaatsen. Staanplaatsen zijn niet beschikbaar.

Is de bar open?
Ja, de bar is bij aankomst in de zaal en tijdens de show open. Het kan per show verschillen hoeveel bars er geopend zijn.

Is de rookruimte open?
De rookruimtes in de zalen zijn gesloten. We raden je aan hier voorafgaand aan het concert rekening mee te houden, het is namelijk niet mogelijk om na binnenkomst weer naar buiten te gaan om te roken.

Is de garderobe open?
De kluisjes en garderobes zijn gesloten. Het is mogelijk om jassen en tassen mee de zaal in te nemen. Let op: het standaard tassenbeleid waarbij een tas maximaal een A4 formaat is en niet dikker dan 10cm, geldt nog steeds. Daarnaast proberen we contactmomenten zoals een tassencontrole, tot het minimum te beperken, daarom verzoeken we je vriendelijk ook kleine tassen thuis te laten. Er is geen inbewaringname aanwezig om je spullen op te bergen.

Mag ik tijdens de show opstaan om naar de bar of het toilet te gaan?
Het is mogelijk om tijdens de show naar de bar of het toilet te gaan. We vragen je wel dit zo min mogelijk te doen, en wanneer je dit doet de aangegeven looproutes op te volgen.

Zit er voldoende afstand tussen zitplaatsen?
Door 2 stoelen vrij te houden tussen twee verschillende huishoudens en 1 rij voor en achter helpen wij je 1,5 meter afstand te kunnen houden.

Als ik naar de bar of het toilet ga, is er dan genoeg ruimte om op een verantwoorde manier andere bezoekers te passeren?
Om ervoor te zorgen dat je op een veilige manier je medebezoekers kan passeren, hebben we looproutes aangegeven waarin eenrichtingsverkeer plaatsvindt. We vragen bezoekers daarom de aangewezen routes te volgen, elkaar verstandig te passeren en elkaar zowel in rijen als in de rest van de zaal de ruimte te geven. Omdat de zaal momenteel een zeer lage capaciteit heeft dan normaal, is er meer ruimte waardoor het makkelijker is om afstand te houden. Uiteraard zorgen we er allemaal samen voor dat we weer naar concerten kunnen gaan en hebben we daarom ook de medewerking van onze bezoekers nodig.

Mag ik meezingen tijdens het concert?
Hoewel we begrijpen dat het misschien lastig is, is het helaas niet toegestaan mee te zingen tijdens concerten (update 26 juni 2020). Laten we ons enthousiasme voor de artiest en de muziek tonen door luid te applaudisseren! Kijk voor de meest actuele regels vanuit de Rijksoverheid op deze website.

Is het mogelijk om ter plekke bij de kassa een ticket te kopen?
We raden je ten zeerste aan om je tickets vooraf online te kopen. Ben je vooraf niet in de gelegenheid geweest om tickets aan te schaffen? Dan is het mogelijk om een ticket bij de kassa te kopen. We vragen je dan wel je contactgegevens achter te laten, omdat tickets alleen op naam worden verkocht.

Is het mogelijk cash te betalen?
Het is enkel mogelijk contactloos te betalen, er kan daarom niet met contant geld worden betaald.

Ik heb nog muntjes over van eerdere concerten, maar nu is het enkel mogelijk om contactloos te betalen. Kan ik mijn muntjes nog wel inwisselen?
Als je muntjes van Ziggo Dome over hebt, kan je deze inleveren bij de servicebalie in de Ziggo Dome. De muntjes worden dan via een pintransactie teruggeboekt op jouw rekening. Kom je niet in de Ziggo Dome, maar wil je wel je muntjes inleveren? Dan kan je de muntjes per post naar Ziggo Dome sturen. Hier vind je meer informatie over het retourneren van muntjes. In de zalen kan enkel contactloos worden betaald.

Waarom worden er alleen kaartjes op naam verkocht?
Zaalkaarten worden alleen op naam verkocht vanwege de door de overheid gestelde richtlijnen rondom het coronavirus. Kijk voor meer informatie op de website van de Rijksoverheid.

Mag ik een ticket voor mijn familielid of vriend(in) kopen?
Ja, dat is mogelijk. Het is dan wel belangrijk dat je de naam en het e-mailadres van jouw familielid of vriend(in) op zijn of haar ticket plaatst.

Mag ik zelf mijn zitplaatsen uitkiezen?
Ja, je kan op de Ticketmaster website je zitplaatsen zelf kiezen. Wanneer je uit hetzelfde huishouden komt hoef je onderling geen afstand te houden. Wanneer je niet uit hetzelfde huishouden komt, dien je wel onderling afstand te houden, met uitzondering van bezoekers tot 18 jaar onderling.

Is het mogelijk om in één bestelling afzonderlijke stoelen te selecteren?
Ja, het is mogelijk om in één bestelling tot maximaal vier afzonderlijke stoelen te selecteren.

Als ik me op de dag van de show niet lekker voel, kan ik dan mijn geld terug krijgen?
Als je op de dag van de show klachten hebt of je niet lekker voelt, dan is het mogelijk je geld terug te krijgen. Als dit het geval is, neem zo snel mogelijk maar in ieder geval voorafgaand aan de show contact op met onze klantenservice.

Wordt er een gezondheidscheck gedaan voordat ik de zaal in ga?
Ja, er worden gezondheidsvragen gesteld wanneer je de zaal wil betreden. Op grond hiervan mag toegang geweigerd worden. Mocht je worden geweigerd omdat je niet door de gezondheidscheck komt, dan krijg je je geld terug. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Ik wil graag met een vriend(in) naar een concert, mogen wij naast elkaar zitten zonder 1,5 meter afstand te houden?
Als huishouden is het mogelijk 2 of meer stoelen te kopen. Personen die niet uit hetzelfde huishouden komen, dienen afzonderlijke stoelen te kopen, met uitzondering van bezoekers tot 18 jaar onderling.

Voor bezoekers op het rolstoelplatform geldt niet de minimale afstand van 1,5m afstand tussen een bezoeker in een rolstoel en zijn/haar begeleider onderling.

Is de luchtkwaliteit in de zalen veilig?
Met het geavanceerde ventilatiesysteem van de Ziggo Dome en AFAS Live is het mogelijk om tijdens evenementen gebruik te maken van 100% buitenlucht. De lucht in het gebouw wordt meerdere malen per uur volledig ververst.

Voor ons heeft de veiligheid van de bezoekers en medewerkers de hoogste prioriteit. We houden daarom ook de actuele overheidsadviezen met betrekking tot ventilatiesystemen in de gaten en volgen deze waar nodig op.

Wordt er extra schoongemaakt?
Ja, naast extra hygiënemaatregelen zijn er ook extra schoonmaakrondes ingepland.

Mag ik met het openbaar vervoer komen?
Het is weer mogelijk om met ov naar Ziggo Dome te reizen, wel adviseert de Rijksoverheid om drukte en de spits te vermijden. Wij raden je dan ook aan met de auto te komen. Kijk voor de meest actuele informatie op de website van de Rijksoverheid.

Zijn mondkapjes in de zaal verplicht?
Nee, mondkapjes zijn in de zaal niet verplicht maar wel toegestaan. Let op, ook met het dragen van een mondkapje geldt: thuisblijven bij verkoudheidsklachten zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, benauwdheid, verhoging of koorts, plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping) en laat je testen. Dit geldt ook als je huisgenoten ziek zijn.

Kan ik mijn handen wassen of ontsmetten?
Op meerdere plekken in de zalen zijn zuilen geplaatst waar je je handen kan desinfecteren.

Wat als ik in de rij moet staan?
Het kan voorkomen dat je in de rij moet staan voor bijvoorbeeld de entree of de toiletten. Door middel van signing op de vloeren helpen wij je 1,5 meter afstand van andere bezoekers  te houden. Daarnaast vragen wij je op een trap een afstand van minimaal 4 treden te houden.

Wat moet ik doen als andere bezoekers niet voldoende afstand (willen) houden?
Wij gaan er vanuit dat iedereen voldoende afstand houdt en hier wordt door onze medewerkers ook op toegezien. Mocht er toch een situatie ontstaan waar er tussen verschillende huishoudens niet voldoende afstand wordt gehouden, help elkaar hier dan aan te herinneren of meld het bij één van onze medewerkers.

Ik heb tijdens mijn bezoek vragen over de coronamaatregelen? Kan ik tijdens mijn bezoek vragen stellen over de coronamaatregelen?
Indien je tijdens je bezoek algemene of specifieke vragen over de coronamaatregelen hebt, spreek dan een van onze medewerkers aan. Zij staan klaar om al je vragen te beantwoorden.

Ik heb voor de coronacrisis een kaartje gekocht voor een concert in het najaar. Stel dat dit concert doorgaat, kan ik dan met mijn kaartje naar binnen als mijn kaartje niet op naam staat?
Kaartkopers ontvangen voorafgaand aan het concert meer informatie per email. Indien er wijzigingen zijn in het ticketbeleid, worden kaartkopers hier per email over geïnformeerd.