FAQ BTS

Hieronder vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen over het concert van BTS.

arrow down

> For English click here.

ALGEMENE VRAGEN

Is er een voorprogramma?
Nee, er is geen voorprogramma bij het concert van BTS.

Wat is het tijdschema?
De deuren van Ziggo Dome gaan om 17.00u open en het concert start om 20.00u. Op dit moment is nog geen eindtijd van het concert bekend.

Hoe laat mag ik bij de zaal zijn?
Je bent vanaf 12.00u welkom op het voorplein van Ziggo Dome.

Komt er een tweede concert?
Op dit moment staat er geen extra concert op de planning. Mocht daar iets in veranderen, dan lees je het op onze website en sociale kanalen.

Is er een presale?
Nee, er is geen presale.


LEEFTIJD


Is er een minimumleeftijd voor dit concert?
Ja, er is een minimumleeftijd voor het BTS concert. De minimale leeftijd voor staanplaatsen en VIP tickets is 12 jaar. Iedereen onder de 16 moet het concert bezoeken met een begeleider van minimaal 18 jaar. Baby's mogen niet op de arm worden meegedragen.

Wordt er gecontroleerd op leeftijd?
Ja, bij de ingang kan gecontroleerd worden op leeftijd. Zorg er dus voor dat je (zoals altijd) jouw legitimatiebewijs bij je hebt.

Hoe oud moet ik zijn voor staanplaatsen?
Je moet minimaal 12 jaar oud zijn om plaats te mogen nemen op de vloer. Dit geldt voor zowel staanplaatsen als VIP tickets. Als je nog geen 16 bent dan moet je naar het concert komen met een begeleider van minimaal 18 jaar. Begeleiders moeten ook in bezit zijn van een geldig kaartje.

Hoe oud moet ik zijn voor zitplaatsen?
Als je nog geen 16 bent dan moet je naar het concert komen met een begeleider van minimaal 18 jaar. Verder is er is geen minimumleeftijd voor de zitplaatsen, behalve dat baby's niet op de arm mogen worden meegedragen.

Wat als ik bijna 16 ben als ik naar het concert kom?
Het is heel erg jammer dat je nog nét geen 16 bent als je het concert bezoekt. Maar we moeten ergens een grens trekken en dat is dat je op 13 oktober 2018 16 jaar moet zijn om zelfstandig het concert te bezoeken. Je bent natuurlijk van harte welkom met een begeleider.

Moet mijn begeleider in hetzelfde vak zitten?
Ja, jouw begeleider moet jou kunnen begeleiden en daarom in hetzelfde vak zitten of staan.

Hoeveel jonge concertbezoekers mag één begeleider meenemen?
Eén begeleider mag drie jonge concertbezoekers begeleiden.

Waarom is er een leeftijdsgrens ingesteld?
Er is op aanvraag van (het management van) de artiest een leeftijdsgrens ingesteld. Dit is besloten nadat de show werd aangekondigd, vandaar dat in eerste instantie de standaard leeftijdsrestrictie is gecommuniceerd op de Ziggo Dome website.


KAARTEN

Welke prijzen hebben de kaarten?
Er zijn tickets voor zitplaatsen beschikbaar in verschillende rangen met prijzen €60/€90/€120/€150. Staanplaatsen en rolstoelplaatsen zijn €180 en VIP tickets (met o.a. soundcheck, early entry en toegang tot de VIP pit) €250. Alle prijzen zijn exclusief 10% servicekosten (met een maximum van €10 per concertkaart). Bekijk de zaalplattegrond.

Wat houdt het VIP pakket in?
BTS ‘LOVE YOURSELF’ in VIP UK/Europe VIP PACKAGE is inclusief:

• Een staanplaats in de VIP Pit
• Toegang tot de soundcheck
• Early Entry tot de zaal
• Souvenir laminate + lanyard
• Check-in door onze event medewerkers

Let op: de tijden op het ticket en/of bevestiging zijn de tijden van opening deuren van het concert en kunnen afwijken van het VIP-arrangement. Live Nation Korea neemt ongeveer een week voorafgaand aan het concert per mail contact op met de exacte tijden.

Neem met vragen contact op met BTSvip@livenation.kr. Pakketten zijn niet overdraagbaar en kunnen niet worden teruggenomen.

Zijn rang 5 kaarten slecht zicht plaatsen?
We verkopen sowieso geen kaarten zonder zicht. Op dit moment hebben we nog geen definitieve informatie ontvangen over de zichtlijnen, we verwachten dit dichter naar de start kaartverkoop te ontvangen. Als kaarten 'mogelijk beperkt zicht' hebben dan zal dit tijdens het bestelproces worden aangegeven in een pop-up, zodat je hiervan op de hoogte bent.


VOORBEREIDING KAARTEN BESTELLEN


Hoe gaat het bestellen?
Lees onze uitgebreide handleiding voor alle informatie over het bestellen van kaarten en onze tips om dit zo snel mogelijk te doen.

Hoeveel kaarten kan ik bestellen?
Je kunt maximaal 4 kaarten bestellen per (Ticketmaster) account.

Wij zijn met meer dan 4 mensen, hoe kunnen wij toch naast elkaar zitten of staan?
Het is helaas niet mogelijk om meer dan 4 kaarten tegelijk te bestellen. Als je met meer personen bent, dan moeten dus meerdere personen kaarten bestellen. Selecteer dan bij jouw bestelling hetzelfde vak, zodat je bij elkaar in de buurt kunt zitten. Bij staanplaatsen heb je vrije plaatskeuze en kun je er dus zelf voor kiezen om bij elkaar te gaan staan.

Kan ik kaarten reserveren?
Het is niet mogelijk om vooraf kaarten te reserveren. Kaarten moeten direct worden afgerekend. De kaartverkoop voor het concert start vrijdag 1 juni om 9.00u.

Kan ik met één account op meerdere computers inloggen?
Ja, je kunt met één account op meerdere computers inloggen. Je kunt dan echter maar op één apparaat daadwerkelijk tickets selecteren en afrekenen, omdat er een ticketlimiet is per account.

Helpt het om met meerdere computers of tabbladen tegelijk te bestellen?
Nee, dat heeft geen zin. Je kunt het beste op één computer, met één browser en één tabblad open kaarten bestellen. Anders veroorzaak je een onnodige 'online file' in de wachtrij.

Kan ik kaarten bestellen met mijn mobiel of tablet?
Het is mogelijk om kaarten te bestellen op jouw mobiele telefoon en tablet, maar de bestelwebsite is hier niet op ontworpen. Daarnaast is het internet op een mobiel apparaat minder stabiel dan via een gewone computer, waardoor je misschien mis grijpt. We raden je daarom aan om met een pc of laptop kaarten te bestellen of om te bestellen via het callcenter op telefoonnummer 0900 - 300 1250.


TIJDENS HET KAARTEN BESTELLEN

Waarom is er een wachtrij?
Met het bestellen van tickets kom je waarschijnlijk in een wachtrij. De wachtrij ontstaat doordat er meer mensen op de website zijn dan het aantal mensen dat een bestelling af kan ronden. IDeal kan slechts een x aantal bestellingen per seconde verwerken. Je wordt daarom in een wachtrij geplaatst, zodat iedereen voor je zijn kaarten af kan rekenen. En zodat jij straks de kans hebt om jouw bestelling af te ronden.

Hoe kom ik in de wachtrij?
De wachtrij wordt automatisch gestart wanneer de druk op de Ticketmaster website groot wordt. Vooraf kunnen we dus niet voorspellen vanaf welk tijdstip er een wachtrij zal staan.

Als er nog geen wachtrij is dan kom je op de evenement pagina waar je nog geen tickets kan bestellen, omdat de verkoop nog niet is gestart. Je moet de pagina dan om 9.00u verversen (met de knop vernieuwen of F5) om in de wachtrij te komen om tickets te kunnen bestellen wanneer de verkoop is gestart.

Omdat de wachtrij automatisch opent op het moment dat het druk is op de site, kun je al eerder dan 9.00u in een wachtrij terecht komen. De bestelpagina gaat echt pas stipt om 9.00u open. Als je voor 9.00u uit de wachtrij komt, kun je dus nog geen kaarten bestellen en moet je de pagina nog een keer verversen om op de bestelpagina terecht te komen.

Wat moet ik doen als ik in de wachtrij sta?
Helemaal niets! Als de wachtrij is opgestart dan wordt de 1e in de wachtrij (onafhankelijk hoe laat de 1e in de wachtrij stond) automatisch doorgestuurd naar de bestelpagina op het moment dat de verkoop van start gaat. Hou wel in de gaten dat de wachtrij blijft ‘lopen’, je kunt dit controleren aan de cirkel die op jouw scherm staat. Als je helemaal niets ziet gebeuren dan is de pagina vastgelopen door bv. een storing in de internetverbinding. In dit geval moet je de pagina verversen (met de knop vernieuwen of F5). Je wordt nu opnieuw in de wachtrij geplaatst.

Wanneer zijn de kaarten van mij?
De kaarten zijn van jou op het moment dat je hebt afgerekend. Dit is als je hebt geselecteerd hoeveel kaarten je wilt bestellen, de veiligheidscode hebt overgetypt (niet altijd van toepassing) en de pagina te zien krijgt met daarop de voor jou geselecteerde plaatsen. De plaatsen zijn gedurende 9,5 minuut voor jou gereserveerd en zijn echt van jou als je de betaling binnen 9,5 minuut doet. Als de betaling niet binnen 9,5 minuut wordt gedaan, vallen de kaarten weer vrij voor de verkoop.

Ik heb kaarten besteld en betaald, maar heb nog geen bevestigingsmail gekregen. Is mijn bestelling wel gelukt?
Omdat het erg druk is op de website kan het wat langer duren voordat je een bevestigingsmail krijgt. Heb je na enkele uren nog geen e-tickets ontvangen of vragen over jouw bestelling, dan raden we je aan om eerst even op jouw Ticketmaster account in te loggen met je inloggegevens (emailadres + persoonlijk wachtwoord aangemaakt tijdens je bestelling). Hier kun je de status van je bestelling zien. Staat er geen transactie of is er iets anders dat niet klopt, neem dan contact op met de klantenservice van Ticketmaster.

Wanneer is het concert uitverkocht?
Als je op de bestelpagina kaarten hebt geselecteerd en daarna de melding ‘Sorry! Er zijn geen tickets beschikbaar met deze zoekcriteria’ krijgt, dan zijn er op dat moment geen kaarten meer beschikbaar. De kans is groot dat er nog kaarten beschikbaar gaan komen, omdat iedereen die kaarten heeft geselecteerd 9,5 minuut heeft om de bestelling af te rekenen. Als bestellingen niet worden afgerond, dan komen deze kaarten automatisch weer terug in het bestelsysteem. Blijf het proberen en selecteer opnieuw het aantal kaarten tot je verder komt in het bestelproces. Als de kaarten helemaal zijn uitverkocht dan kun je dat zien aan de melding ‘uitverkocht’ op mojo.nl/bts.

> Kom je er na het lezen van deze FAQ niet uit? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en relevante advertenties te kunnen tonen. We vragen je eenmalig om ons toestemming hiervoor te verlenen. Meer weten?