DOUWE EGBERTS & Lowlands

Jongeren die Douwe Egberts op Lowlands gezien hebben beoordelen het merk DE veel positiever waarderen dan jongeren die er niet waren.
Deheader

Samenwerking met Lowlands zorgt voor 'jonger' Douwe Egberts - 2011 tot 2015

Hoe kun je een van oudsher gezellig, kwalitatief merk een jonge, frisse impuls geven? Douwe Egberts besloot hiervoor de handen ineen te slaan met het grootste alternatieve popfestival van Nederland: A Campingflight to Lowlands Paradise. Samen zorgden DE en Lowlands voor een creatieve doorvertaling van het nieuwe merkplatform ‘goede ideeën beginnen met goede koffie’.

DE1

Douwe Egberts en Lowlands werken al jaren samen om de duizenden bezoekers te voorzien van een lekker vers kopje koffie; bij de reguliere koffiebarren maar ook in de ochtend op bestelling bij je tentje (De Koffiewekker) of ultiem ontspannen in de Coffee Chill. Vanwege de focus van Douwe Egberts op het nieuwe merkplatform over goede ideeën werd er voor Lowlands 2011 gezocht naar een activatie die zou aansluiten bij dit thema. Samen met Mojo Concerts, de organisator van Lowlands, en bureau Wink werd er een nieuw verrassend totaalconcept ontwikkeld waar iedereen enthousiast van werd.

Een jonger imago voor Douwe Egberts
De samenwerking met Lowlands heeft zeer goed uitgepakt voor Douwe Egberts. Uit imago-onderzoek bleek dat jongeren die Douwe Egberts op Lowlands gezien hebben het merk veel positiever waarderen dan jongeren die er niet waren. Lowlands bleek een ideaal moment om het nieuwe communicatieplatform te laden. Bovendien was het aangename verassing dat er een run op de speciale koffieset kwam; een waar collectors’ item. De doelstellingen voor Douwe Egberts zijn dus glansrijk behaald.

De samenwerking met Mojo is naast erg professioneel ook gezellig en prettig! We werken met korte lijnen en zijn op een positieve manier kritisch naar elkaar, waardoor we elkaar challengen en het concept alleen maar beter maken, voor Douwe Egberts, Lowlands en het allerbelangrijkste… de Lowlands-bezoeker!

Marjolein de Graaf, brand manager Douwe Egberts

DE op Lowlands
Allereerst besloot Douwe Egberts om, ondanks de enorme hoeveelheden kopjes koffie die geschonken worden, voor de ultieme kwaliteit en beleving van koffie te gaan: het Koffiehuis werd ontwikkeld. De volautomatische espressomachines gingen de deur uit en maakten plaats voor professionele baristi die à la minute van vers gemaalde bonen de lekkerste koffiecreaties maakten.

DE2

Om de bezoekers en fans van Lowlands te betrekken bij de nieuwe campagne van Douwe Egberts werd het concept ‘Goede ideeën beginnen met goede koffie’ op alle mogelijke manieren geactiveerd. Voorafgaand aan het festival stond vooral de facebookpagina van Douwe Egberts centraal omdat dat één van de weinige kanalen was waar nog kaarten voor het totaal uitverkochte Lowlands gewonnen konden worden: de beste ideeën voor het festival werden beloond met tickets. Op het festival zelf werden een aantal van de ingezonden ideeën ook daadwerkelijk uitgevoerd wat leidde tot hilarische taferelen en uren van vertier; allemaal dankzij Douwe Egberts en de bezoekers zelf. Zo organiseerde Douwe Egberts de ochtendpolonaise, een luchtstapelbed en een bowlingbaan van shampooflessen. Tijdens het festival zelf konden ook nog ideeën worden ingezonden, bijvoorbeeld bij het Douwe Egberts Koffiehuis én ook daarvan werden de beste uitgevoerd. De drie beste ideeën van de dag werden beloond met een unieke VIP-behandeling, zoals een privé-Dixi (toilet) voor één dag.

DE3

Een goed idee van Douwe Egberts zelf waren de speciale Lowlands editie koffiesets. Douwe Egberts ontwikkelde een knalrode retro emaille koffiekan met vier koffiemokken erbij waarmee de bezoekers iedere dag een lekker verse kan koffie konden halen. Hiermee creëerde Douwe Egberts iedere dag weer een contactmoment én produceerde ook nog eens veel minder afval!

Marcel

Marcel Surendonk

Manager sponsoring

Benieuwd naar welke mogelijkheden er zijn voor een activatie van jouw bedrijf op Lowlands? Neem dan contact met ons op.

Mail Marcel