Mitsubishi Motors

Drie jaar lang unieke Plug-in Sessions tijdens het North Sea Jazz festival

arrow down

Autorijden is voor veel mensen een manier om uit de dagelijkse drukte te stappen en zichzelf in alle comfort binnen een eigen ‘cocon’ door de wereld te verplaatsen. In die hoedanigheid is een auto in heel veel gevallen meer dan alleen een vervoermiddel, het is een eigen plekje. Een plek die in veel gevallen wordt gebruikt om lekker naar muziek te luisteren. Mitsubishi Motors heeft dit persoonlijke en muzikale als partner van North Sea Jazz de afgelopen jaren onderstreept.

Business Case Mitsubishi Motors

Mitsubishi Motors is in 2014, 2015 en 2016 als partner bij North Sea Jazz betrokken geweest. Vanuit die samenwerking zijn meerdere manieren gevonden om het merk Mitsubishi te laden. Dit zowel in en rondom het Ahoy-complex, waar North Sea Jazz plaatsvindt, als in de stad Rotterdam, die gedurende het festivalweekend bruist van de muzikale activiteiten. In die stad ligt de focus op comfortabel en veilig vervoer. Deze boodschap is gecommuniceerd middels een tiental Mitsubishi’s, voorzien van herkenbare North Sea Jazz belettering. Deze hebben gedurende het North Sea Jazz-weekend door de stad gereden als vervoermiddel voor de optredende artiesten. “We hebben hiervoor de Mitsubishi Outlander en de ASX ingezet”, aldus Jacqueline Koopman, PR Manager bij Mitsubishi Motors Nederland.

Mitsubishi B

“De Mitsubishi’s draaiden in feite een shuttleservice voor de optredende artiesten en reden af en aan tussen het Ahoy-complex, de luchthavens en het Hilton hotel. Door de herkenbare styling van de ingezette auto’s, is voor zowel North Sea Jazz als Mitsubishi een heel brede positionering in het straatbeeld gerealiseerd gedurende de North Sea Jazz-dagen.”

SPRAAKMAKENDE PARTIJ

Op het festivalterrein zelf heeft de focus vooral gelegen op de eigen area grenzend aan het Central Square in Ahoy, één van de vier horecapleinen op het festival. Op dit plein is door partners als Mitsubishi Motors ‘meer’ dan alleen een uitgebreid horeca-aanbod te vinden. Op deze locatie heeft Mitsubishi Motors drie jaar van zich doen spreken met een spraakmakend concept; de zogenaamde Plug-in Sessions. Dit zijn intieme (semi)akoestische optredens, rondom de daar gepositioneerde Mitsubishi Outlander PHEV. “Deze sessies hebben we heel bewust zo genoemd. De North Sea Jazz-bezoeker staat open voor innovatie en ‘het nieuwe rijden’, de Mitsubishi Outlander PHEV is een zeer veelzijdige plug-in hybride crossover. De combinatie is een logische. Op deze manier hebben we de focus op de ‘plug-in’ kunnen leggen en de boodschap van wat een plug-in is en kan zijn in de toekomst, hebben we op deze manier onder aandacht gebracht”, zo stelt Koopman.

INTIEM KARAKTER

Tijdens de 2016-editie deed Mitsubishi Motors dit met op elke dag van het festival unieke sessies van zangeres Sharon Kovacs (vrijdag), The Voice-winnares, en Mitsubishi ASX-rijder, Maan (zaterdag) en zanger/rapper Typhoon (zondag), die ook in 2015 een sessie heeft gedaan. Het concept van de Plug-in Sessions is vergelijkbaar met een silent disco. North Sea Jazz-bezoekers staan om het podium en de daarvoor geparkeerde bordeauxrode Outlander PHEV heen en horen via koptelefoons de sessie die genoemde artiesten doen. Enkele bezoekers krijgen het voorrecht om plaats nemen in de Outlander PHEV en daar het geluid van de negen op elkaar afgestemde speakers van het Rockford Fosgate Premium Sound System dat in de auto aanwezig is te ervaren.“Op deze manier hebben we niet alleen het intieme karakter van de sessies kunnen benadrukken, maar tegelijk zichtbaar kunnen maken hoe veel ruimte er is in een Mitsubishi Outlander.

Wij hebben tijdens de drie jaar dat we Plug-in Sessions hebben neergezet op North Sea Jazz gemerkt dat er een ‘buzz’ omheen ontstond, juist omdat de sessies niet in het programmaboekje stonden. Er werd over gepraat, men ging op zoek naar aanvangstijden en manieren om erbij te zijn.

Het publiek dat is komen kijken, heft actief moeite gedaan om in alle North Sea Jazz-geweld iets kleinschaligs en unieks mee te krijgen. Juist vanwege dat karakter, zal men er nog lang over napraten.” 

Meer weten over de samenwerking met MOJO? Bel telefoonnummer 015-21 21 980 en vraag naar de afdeling Brand Partnerships of mail naar businesspartnership@mojo.nl.

 

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en relevante advertenties te kunnen tonen. We vragen je eenmalig om ons toestemming hiervoor te verlenen. Meer weten?