CANNA, partner WOO HAH!

Een match met een rebels en stoer karakter, vertelt Wilko Koevoets

arrow down

28.05.2018

Van groene paprika’s tot rode pepers, van zaaiingen tot meerjarige planten, voor elke plant biedt expert CANNA een kwalitatief hoogstaande plantenvoeding met voedingsschema en informatie. CANNA heeft tientallen jaren kweekervaring en vakkennis om het thuiskwekers mogelijk te maken allerlei populaire plantensoorten in eigen beheer te kweken. 
WOO HAH!2017_1

Al sinds het begin van het hiphopfestival WOO HAH! vijf jaar geleden, is CANNA betrokken als sponsor. Hiphop is ongekend populair en het festival pakt elk jaar groter uit. WOO HAH! won afgelopen januari voor haar uitverkochte vierde editie de prijs voor ‘Beste Festival’ bij de uitreiking van de IJzeren Podiumdieren tijdens Eurosonic Noorderslag. Het juryrapport was lovend: ‘WOO HAH! is zonder twijfel het belangrijkste evenement van de Benelux in zijn genre’. WOO HAH! vindt dit jaar op 13, 14 en 15 juli plaats op de nieuwe locatie het evenemententerrein Beekse Bergen in Hilvarenbeek.

Waarom zijn WOO HAH! en CANNA zo’n goeie match? Wilko Koevoets, Business Manager CANNA Nederland legt het uit.

“De doelgroep van WOOHAH sluit erg goed aan bij de doelgroep van CANNA. Een jong, hip publiek dat open-minded is en ook het positief rebelse karakter past goed.”

 

WilkoKoevoetsCanna

De oorsprong van CANNA ligt bij de ontwikkeling van voeding voor de cannabisplant, hetgeen een stoer karakter geeft. Het was precies dit uitgangspunt dat de basis vormde voor de samenwerking bij het start van het festival in 2014.

Koevoets: “Wij zijn altijd op zoek naar mogelijke samenwerkingspartners waarmee wij een ‘match’ voelen en waarbij wij een stukje van onszelf herkennen, om op deze manier onze naamsbekendheid te vergroten.” CANNA wil haar naam breed in de markt zetten, maar de focus ligt op de wat jongere doelgroep; 18 tot en met 35 jaar. Tijdens WOO HAH! is deze doelgroep, met 72% van de bezoekers tussen de 18 en 24 jaar, ruim vertegenwoordigd. Met een gemiddeld rapportcijfer van 8,1 (Publieksonderzoek 2017) wordt WOO HAH! zeer goed beoordeeld.

WOO HAH!2017

CANNA’s verwachtingen voorafgaand aan de samenwerking waren voornamelijk het werken aan een mooi resultaat om elkaars imago te versterken en een bredere doelgroep te bereiken. En er zijn grootse plannen. CANNA wil er dit jaar nog meer uithalen door breder in te zetten op het festival en op social media. Over de samenwerking met MOJO is Wilko Koevoets zeer te spreken: “Die gaat heel goed, het zijn toffe mensen die graag met ons meedenken.”

CANNA heeft op het festival naast stagebranding een te gekke chill area en komt nog met een mooie activatie dit jaar. Bij het neerzetten van deze activatie, dus de daadwerkelijke integratie van de samenwerking op het festival, vindt Koevoets het belangrijk mee te gaan met de tijd en te blijven evalueren om de doelen na te streven. Dat CANNA erg betrokken is bij het festival blijkt onder meer uit het enthousiasme van de medewerkers die zich echt onderdeel van het festival voelen.

We luisteren in de weken voor het festival alleen nog maar naar hiphop!” lacht Koevoets. “Iedereen vindt het een heel tof festival, dat terecht elk jaar groter wordt. En dat gevoel zal met de geweldige nieuwe locatie dit jaar, alleen nog maar groeien.”

Naast het sponsorship bij WOO HAH! werkt CANNA dit jaar ook nog samen met Dutch Chili Fest en Cannabis bevrijdingsdag en was zij in het verleden als partner betrokken bij festivals als Boogiedown, Mundial en Wish Outdoor.  Ook organiseert CANNA in het najaar zelf een NK Pompoen Kweken.

Wat de toekomst in petto heeft? “Meer naamsbekendheid genereren onder een nieuwe doelgroep waarbij we elkaar kunnen versterken,” sluit Koevoets af.