De VIP arrangementen van Tuned Hospitality

NN North Sea Jazz 2018 VIP pakketten het ideale kerstcadeau

arrow down

21.12.2017

Als het om dat speciale VIP gevoel gaat, dan zitten we goed bij Yoka van der Maas van Tuned Hospitality. Als General Manager is zij verantwoordelijk voor alle VIP arrangementen bij onder andere het NN North Sea Jazz festival, de concerten van U2, Andrea Bocelli, de Christmas Shows en vele andere events. Zowel bedrijven als particulieren schakelen Tuned in om genodigden én zichzelf te trakteren op een welkome ontvangst zonder wachtrij, een welkomsdrankje in een sfeervolle VIP lounge,  topplaatsen in de zaal, culinaire hoogstandjes als buffet en wie weet, een privé verrassingsoptreden.  

Met de Kerstdagen in aantocht vragen we Yoka of zij misschien een goede cadeautip heeft voor onder de kerstboom... 

Ja, we hebben een mooie aanbieding voor North Sea Jazz! We zijn on sale met alle arrangementen tegen de Early Bird prijs die geldt tot 1 januari. De vroege vogel, dus de snelle beslisser krijgt korting op de prijs van het arrangement. Een ideaal kerstgeschenk dus!

 

YokavanderMaasTunedHospitality

De North Sea Jazz VIP pakketten voor bedrijven zijn bekender dan de VIP pakketten voor particulieren. Je kunt al vanaf 2 personen helemaal in de watten worden gelegd.

De pakketten voor North Sea Jazz zijn ooit in de basis opgezet voor de B2B markt. Maar we merken dat steeds vaker ook de consument wil genieten van de voordelen die de VIP pakketten bieden. Steeds meer particulieren nemen nu deze arrangementen af en wij voorzien ze van alle gemakken. Parkeren, niet in de rij hoeven staan, een heerlijk hapje en een drankje. Zo hoeven ze nergens meer over na te denken en kunnen ze ontspannen genieten.

Er zijn twee VIP arrangementen bij North Sea Jazz; Birdland en Ticket De Luxe. Wat houdt dit precies in?

De Birdland VIP arrangementen zijn compleet en van alle gemakken voorzien, het paars met het gouden randje, om het zo te zeggen. Daarnaast is een paar jaar geleden de vraag vanuit de markt gekomen voor het Ticket de Luxe. Bedrijven die hun gasten graag uitnodigen voor het festival met tickets en één plek willen hebben waar ze elkaar weer tegenkomen. Het deck op Central Square op het festivalterrein houden we gereserveerd voor deze groepen. 

Je bent General Manager van Tuned Hospitality. Waaruit bestaat jouw werk?

Mijn werk bestaat voornamelijk uit het opzetten van de diverse arrangementen. Met North Sea Jazz overleggen we eerst met de festivaldirectie, met Marcel en Kiki van de sponsorafdeling bij MOJO en vervolgens maken wij een voorstel voor de arrangementen. Voor andere shows kan het zo zijn dat de band of de agent bij ons aanklopt en aangeeft welke arrangementen ze willen gaan bieden en ons vraagt, willen jullie dat in Nederland voor ons opzetten. Wij maken vervolgens een voorstel, hangen er een begroting aan, we vragen goedkeuring om de pakketten aan te bieden en zorgen dat ze verkocht kunnen worden. En we organiseren daarnaast dan nog de uitvoering, zodat we aan het einde van de avond de gasten kunnen uitzwaaien met een grote glimlach op hun, maar ook op ons gezicht.

 

TunedHospitality

Voor welke andere events, festivals en concerten verzorgen jullie ook de VIP arrangementen?

In principe doen we alles voor MOJO. Onze vaste events zoals Night of the Proms, Symphonica in Rosso en North Sea Jazz festival zijn de grootsten. Daarnaast is het dat wat de markt ons brengt en dat hangt af van de bands die gaan touren. Afgelopen jaar waren dat bijvoorbeeld U2, de Rolling Stones, Queen, Andrea Bocelli, Marco Borsato, je kan het zo gek niet bedenken. Adele is ook een mooie in dit rijtje. Het hangt van de band of artiest af of wij ons ermee mogen bemoeien!

Is er een trend zichtbaar in de wensen van bedrijven, jullie klanten?

Wat ik merk is dat men steeds kritischer wordt, mensen weten duidelijk wat ze willen. Klanten durven tegenwoordig meer in dit verhaal. Vroeger boden we Night of the Proms en North Sea Jazz aan, zolang het middle-of-the-road muziek was. Coldplay of Beyoncé was toen te buitensporig. Tegenwoordig kun je het veel breder trekken; zo krijgen we veel aanvragen voor Guns ’n Roses, en voor Metallica. Vroeger had je niet één-twee-drie bedacht om daar VIP arrangementen omheen te organiseren. Wat je ook merkt is dat mensen gerichter met hun gasten uitgaan, dus specifieker kiezen. Niet kiezen voor één evenement met een grote groep, maar meerdere evenementen met een kleiner aantal gasten. En er wordt, gelukkig voor ons, überhaubt nog veel meer gebruik van VIP arrangementen gemaakt dan vroeger.

Wat is de hoofdreden van bedrijven om te gaan “Vippen” met hun gasten, wat halen zij eruit?

Wat ik terugkrijg vanuit de klant is dat het voornamelijk een ‘dankjewel’ is voor de goede relatie en een manier om de relatie te behouden. Het gaat meer om klantbehoud dan om het pitchen van nieuwe klanten. Ze maken met onze hoogstaande VIP arrangementen goede sier en klanten kunnen ook hun partner meenemen waardoor het echt een avond uit is voor ze.

Waarom kiezen bedrijven voor een muziekevenement?

Muziek is voor iedereen. Zoals ik net vertelde over het specifieke uitnodigen; je kunt kiezen voor iemand die van Andrea Bocelli houdt, of voor iemand die van Metallica houdt. Daar zit een groot verschil in en je kan daarmee goed richten. Bocelli is super chique dus je kunt daar veel gasten voor uitnodigen en ook bij North Sea Jazz is de kwaliteit erg hoog. Je kunt er van accountmanagers tot en met directie terecht. Bij muziek, in tegenstelling tot sport, is er geen winnaar of verliezer. Je hebt niet te maken met clubs, wel met muzieksmaken, maar het is altijd een win-win situatie.

Hoe is Tuned ontstaan?

Ik ben in 1999 in dienst gekomen bij MOJO voor NIght of the Proms, waar ze toen ontzettend grote aantallen aan arrangementen hadden. Het jaar erop ben ik ook North Sea Jazz gaan oppakken en langzaamaan heb ik steeds verder binnen MOJO mijn vinger opgestoken met de vraag of we niet voor meer concerten en festivals arrangementen konden organiseren. Gelukkig zaten we toen in een trend dat de bandjes dat ook wilden, dus we konden steeds meer. We hebben vanaf dat moment heel veel arrangementen opgebouwd, maar ook fan-pakketten met meet&greets en soundchecks. Op een gegeven moment werd de Ziggo Dome gebouwd en heb ik met de directie van MOJO overlegd om mijn afdeling binnen MOJO op eigen benen te laten staan en te vestigen in de Ziggo Dome. Dan zouden we naast alles wat MOJO aanbiedt ook andere leveranciers kunnen gaan helpen met hun VIP arrangementen. Zo doen we dat nog steeds; we helpen de komende weken met The Christmas Shows, we hebben de Golden Earring gedaan, Ladies of Soul, we doen de avond van de Filmmuziek in het Concertgebouw en zo nog veel meer arrangementen.

Heeft Tuned veel terugkerende klanten?

Voor bepaalde evenementen hebben we heel veel terugkerende klanten, zoals North Sea Jazz. Eenmaal gekozen voor North Sea Jazz willen klanten nooit meer anders! We hebben ook veel partijen die met minder klanten naar concerten komen, maar die zien we gedurende het jaar dan weer veel vaker terug, steeds met 10 man bijvoorbeeld.

Wat voor soort bedrijven nemen arrangementen af?

Van links naar rechts, daar is geen vinger achter te krijgen eigenlijk. Het is van MKB tot de grote multinationals en alles daar tussenin. Bedrijven met interesse kunnen ons altijd bellen voor een op maat gemaakt arrangement dat voldoet aan hun specifieke wensen!

Waar staat Tuned Hospitality over 5 jaar?

Ik hoop dat we nog steeds fier bovenaan staan in het lijstje van arrangementen en mogelijkheden. We draaien natuurlijk voor een groot gedeelte mee in de concertindustrie, waar we dus ook deels van afhankelijk zijn. Maar ik schat zo de kans dat Tuned over vijf jaar weer een maatje gegroeid zal zijn omdat we merken dat artiesten en bandjes steeds meer pakketten en alternatieven, naast hun gewone toegangskaartje, bij hun show organiseren. En dat ze een helpende hand nodig hebben om dat te realiseren. Wij zijn de uitgelezen partij om dat voor ze te doen. Van de tekentafel tot het uitzwaaien, wij verzorgen dat hele traject. Voor de klanten geldt ook; als hun relaties met een lach naar huis gaan, is de business beter te doen. Daar doen we het voor!

Werk je door met kerst?

Ja en nee! Eigenlijk gaan we dicht, maar een goed evenementenbedrijf heeft soms ook met kerst events, en wij hebben met kerst The Christmas Show, dus dan draaien wij ook. We zijn bij het Univé, A Touch of Gold, showsportspektakel aanwezig op 29 december, maar in de tussentijd pikken we er ook wat tijd uit om onze kerst goed te vieren!

Prettige kerstdagen allemaal!