Kiki Enthoven over haar werk voor MOJO Partnerships

Een flinke portefeuille festivals, intense samenwerkingen en gedreven professionals

arrow down

26.04.2018

Kiki Enthoven, je bent accountmanager sponsoring van speciale evenementen en festivals van MOJO. Je zwangerschapsverlof is net voorbij, welkom terug op de afdeling en gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!  

Hoe gaat het?

Het gaat heel goed! Ik heb erg genoten van mijn verlof en de tijd met het gezin en ben nu ook weer met veel plezier aan het werk voor komend festivalseizoen en uiteraard ook met de voorbereidingen voor 2019. 

Waaruit bestaat jouw werk op de afdeling MOJO Partnerships?

Binnen mijn functie zijn twee rollen te onderscheiden. Eén aspect binnen mijn functie is het begeleiden van bestaande partnerships van begin tot eind: van de ontwikkeling van het activatieplan op basis van de gestelde doelen tot en met de evaluatie en de doorontwikkeling van de samenwerking. Daarnaast is het ook mijn verantwoordelijkheid om nieuwe partnerships op te zetten.  

Voor welke festivals ben je verantwoordelijk?

In de loop der jaren is mijn portefeuille aan projecten sterk veranderd. Toen ik ca 6 jaar geleden bij MOJO begon was ik verantwoordelijk voor special events zoals Monster Jam, Cirque du Soleil en Walking with Dinosaurs. Toen kwamen daar de nieuwe projecten bij zoals bijvoorbeeld Songbird en WOO HAH! en inmiddels ben ik verantwoordelijk voor het NN North Sea Jazz Festival en Pinkpop.

Hoe lang werk je al voor MOJO Partnerships?

Ik werk alweer meer dan 6 jaar voor MOJO. 

Wat is jouw mooiste festivalmoment van het vorige seizoen?

Een mooiste moment kiezen met zoveel fantastische festivals is niet te doen. Ik kan er zo tientallen opnoemen!

Ik word er altijd heel gelukkig van als ik het terrein van Pinkpop voor de eerste keer oploop omdat dat voelt als de start van het festivalseizoen, als ik de bezoekers zie rennen voor de beste plekken aan de hekken om hun helden van dichtbij te kunnen zien. En bij North Sea Jazz krijg ik altijd kippenvel als ik de stad inrijd en weer alle vlaggen hangen. Dan zindert de stad North Sea Jazz en dat is zo’n fijn gevoel.

En eigenlijk ieder seizoen vind ik het optreden van het Metropool Orkest op zondag op North Sea Jazz altijd heel bijzonder. 

Wat zijn de leukste aspecten van je werk en waarin zit na al die jaren nog de uitdaging? 

Het mooiste aan mijn werk vind ik dat ik met zoveel verschillende partners mag werken en dat de samenwerkingen meestal heel intens zijn. Je leert elkaar ontzettend goed kennen in de loop der tijd waardoor de partnerships ook steeds beter worden. Daarnaast vind ik het nog steeds bijzonder om te werken voor de mooiste festivalmerken en samen te werken met een grote groep zeer gedreven professionals.

Welke oplossingen bied jij voor merken en bedrijven?

Ik denk graag mee met bedrijven die op zoek zijn naar een manier om een positieve impact te maken bij een specifieke doelgroep. Omdat livemuziek events een enorme positieve invloed hebben op de emoties van de bezoekers ontstaat er een unieke state of mind waar merken op in kunnen spelen. Heel even staat de anders zo drukbezette doelgroep, open voor echt contact met de merken. Op dat moment kunnen wij bedrijven helpen om onder de aandacht te komen of een bepaald verhaal te vertellen.

Is er een trend zichtbaar binnen sponsoring, die jou opvalt?

Ik ervaar steeds meer professionaliteit bij onze partners. Sponsoring wordt steeds doelbewuster ingezet met als resultaat succesvollere samenwerkingen. Partijen weten beter welke doelstellingen bereikt dienen te worden waardoor er ook betere activatieplannen worden ontwikkeld.

Waar kunnen merken, bedrijven en geïnteresseerden jou voor bellen?

Ik kom graag in contact met iedereen die meer wil weten over de impact die live events kunnen maken bij een specifieke doelgroep, mensen die denken dat North Sea Jazz interessant zou zijn voor hun bedrijf of mensen die wel wat zien in een samenwerking met Pinkpop in het kader van 50 jaar Pinkpop in 2019. 

Hoe zie je jezelf over 5 jaar, waar sta je dan?

In de afgelopen jaren bij Mojo heb ik al een aantal mooie nieuwe partners leren kennen en heb ik een aantal festivalmerken sterk zien groeien. Ik kijk ernaar uit om ook de komende 5 jaar weer met een groot aantal nieuwe partners te mogen werken aan unieke activatieplannen.  

Meer interviews lezen? Ga hier naar Partnerships nieuws.

 

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en relevante advertenties te kunnen tonen. We vragen je eenmalig om ons toestemming hiervoor te verlenen. Meer weten?