03 nov. 2017

Miele en Lowlands genomineerd voor SponsorRing 2017

Miele Powerwash krijgt nominatie in de categorie 'Entertainment & Events'
Foto Sponsorringuitsnede

De Miele PowerWash op Lowlands 2017 is door de de vakjury van Stichting SponsorRingen 2017 genomineerd in de categorie Entertainment & Events! Ook feliciteren we onze partners met hun nominatie voor een samenwerking met andere partijen waaronder Rabobank en de Koninklijke Nederlandse Hockeybond.

De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland. De Stichting SponsorRingen wil door middel van het jaarlijks uitreiken van prijzen voor dé beste sponsorcases het vakgebied sponsoring in de breedte promoten en professionaliteit in de branche stimuleren.

De winnaars van een SponsorRing worden op donderdag 30 november a.s. bekroond tijdens een feestelijk event in de Kromhouthal te Amsterdam. De SponsorRingen worden voor de 18e keer uitgereikt. 

Op dit moment buigen verschillende vakjury’s zich over alle ingezonden cases. Er zijn awards in verschillende categorieën: Entertainment&Events, Maatschappij, Kunst&Cultuur, Gesponsorde, Smart budget en Sport.

Dit jaar hebben 19 cases van de in totaal 44 inzendingen een nominatie gewonnen voor een SponsorRing. Nieuw dit jaar is de categorie Lang Lopende Sponsorships waarvoor een vakjury nomineert. Ook worden dan de Sponsor van het Jaar en de Sponsorpersonality van het Jaar 2017 bekendgemaakt.

 Voor de cases voor de Lang Lopende Sponsorships, die minimaal 5 jaar moeten bestaan, is de periode van 1 september 2012 tot en met 31 augustus 2017 bepalend voor de nominatie. Volgens Niels Markensteijn, voorzitter van het bestuur Stichting SponsorRingen, is de nieuwe categorie ingevoerd om de effectiviteit van sponsoring op de langere termijn nog beter aan te tonen.

Nieuw dit jaar is de mogelijkheid voor alle genomineerden om hun case persoonlijk toe te lichten aan de hoofdjury waarin de voorzitters van elke vakjury zitting hebben met Erik van Engelen (Eneco) als voorzitter. Markensteijn is blij met de 19 nominaties en de verdeling over de diverse categorieën. ‘Sponsoring heeft even in een dip gezeten, maar het recordaantal ingezonden cases is voor ons als bestuur een bewijs dat sponsoring bij veel bedrijven weer nadrukkelijk op de agenda staat. Ook is het verheugend om te zien dat elke categorie van de SponsorRingen goed is vertegenwoordigd. Er komt meer balans in de verdeling en dat is een goede zaak.’

Markensteijn signaleert dat de vakjury’s het belang van de cruciale rol van sponsoring binnen de marketingmix sterk benadrukken. ‘Genomineerd zijn is voor ons eigenlijk al winnen. Door de persoonlijke presentatie geven we de inzenders van de genomineerde cases graag het gevoel dat ze heel erg trots mogen zijn.’

De uitreiking van de SponsorRingen wordt georganiseerd door de Stichting SponsorRingen in samenwerking met BBP Media.