Nieuwe accountmanager Sponsoring

Welkom Anke Bierma, op de afdeling MOJO Partnerships

arrow down

03.11.2017

Welkom bij MOJO Anke! Je bent sinds begin oktober nieuw in de functie van accountmanager Sponsoring bij MOJO. Wat heb jij persoonlijk met muziek?

Ik zou me geen leven zonder muziek kunnen voorstellen! Als peuter zette mijn vader een koptelefoon op mijn hoofd met Pink Floyd, Beatles en Supertramp, ik had dus ook geen andere keuze! Van origine ben ik een 'snaren-'meisje. Ik ging als puber helemaal los op Pearl Jam en Placebo. Op latere leeftijd, toen het ook wat rustiger in mijn hoofd werd, luisterde ik veel naar Nick Drake en Radiohead. De laatste paar jaar ben ik ook elektronische muziek gaan waarderen, maar wel altijd met een rauw randje zoals Goose, The Bloody Beetroots en Prodigy.

Waar kom je vandaan, wat is je achtergrond?

Ik ben opgegroeid in Nieuwegein, the city that never wakes up. In mijn studententijd verhuisde ik naar Utrecht daar woon ik nu nog steeds. Ik heb een juridische achtergrond, maar al vrij snel heb ik een u-bocht gemaakt richting radio (Radio Veronica en Sky Radio). Daar deed ik de sales voor de muziekbranche. In die hoedanigheid heb ik jaren met heel veel plezier voor Mojo gewerkt.  

Wat ga je doen op de afdeling MOJO Partnerships?

Waar ik me vooral mee bezig ga houden is het verkennen van nieuw terrein qua sponsoring; het in kaart brengen van nieuwe branches en ze inspireren met onze business cases maar ook met nieuwe ideeën. Het vertrekpunt is de doelstelling van de klant, waar we uiteindelijk het festival aan koppelen met de beste fit. Wij geloven namelijk dat we ook voor minder voor de hand liggende bedrijven, hele gave activaties kunnen bedenken!

Ga je je bezig houden met bepaalde festivals, en zo ja, welke?

Naast de new business activiteiten, word ik projectverantwoordelijk voor WOO HAH!  Dit is een festival met een enorm groeipotentieel. Ook dit jaar gaat de lat weer hoger qua omvang, bezoekersaantallen en zélfs locatie, maar dat gaan we absoluut waarmaken. Ik vind het een heel gaaf project, vooral omdat het voor mij ook compleet nieuw terrein is waar ik me helemaal in vast mag bijten.

Waar kijk je in het bijzonder naar uit?

Zomer 2018! Na zoveel jaren op de festivals te hebben rondgelopen als liefhebber, ga ik nu voor het eerst de achterkant zien en meemaken. Heel leerzaam, ik heb daar ontzettend veel zin in!

Waar kunnen merken, bedrijven en geïnteresseerden jou voor bellen?

Bedrijven die geïnteresseerd zijn in een partnership met één van onze festivals, mogen mij altijd bellen. We zijn eerlijk en helder wat betreft de mogelijkheden, op onze afdeling ligt ook een schat aan kennis en informatie die we graag delen. Ook de bedrijven die de koppeling zelf niet meteen zien, mogen zich bij ons melden, we gaan graag aan de slag om een relevante en authentieke activatie te bedenken.  

Tot slot. Waar kunnen we je ’s nachts voor wakker maken?

Josh Homme die een boterham met hagelslag voor me maakt!

 Bedankt Anke voor je tijd en veel succes met deze nieuwe uitdaging op de afdeling MOJO Partnerships!