Rabobank en Lowlands verbreden samenwerking

Een hoge relevantie van Rabobank bij de doelgroep van Lowlands

arrow down

27.05.2018

Het was vorig jaar, in 2017 dus, de eerste keer dat Rabobank als sponsor optrad tijdens Lowlands, en wel met een bijzondere samenwerking met De Kunstbende. Dit jaar zal de bank nog meer zichtbaar zijn als partner van het festival want Rabobank en Mojo besloten onlangs de samenwerking te verdiepen. Marcel Surendonk van Mojo Concerts en Tom van Kuyk van Rabobank gaven vorige maand vanuit Chicago tijdens de IEG Sponsorship Conference een eerste reactie op de nieuwe ideeën die deze zomer te zien en te horen zijn op Lowlands.

PH7-gkGUzF8

Het partnership tussen Rabobank en Lowlands werd vorig jaar afgetrapt met onder meer een eigen compound van Rabobank, waar diverse optredens plaatsvonden. Dit jaar pakt de bank uit met nog meer activaties. Van Kuyk: "We gaan onze compound uitbreiden en verplaatsen. Daarnaast verzorgen we de opening van het festival op donderdag, dat voorheen werd gedaan door Heineken met onder meer de silent disco. Tot slot krijgt food een belangrijke rol in het partnership. We gaan voedsel en science met elkaar combineren én we openen dit jaar een eigen restaurant op het festivalterrein."

Volgens Surendonk passen Lowlands en Rabobank goed bij elkaar."Lowlands heeft een jonge doelgroep, die er veel belang aan hecht dat een merk relevant is. Het is essentieel dat je de juiste snaar raakt. Dat is denk ik goed gelukt met Rabobank. Er is een goede fit met Lowlands. Ik denk dat er nog veel ruimte is om te groeien en dat we een SponsorRing-waardige case kunnen maken."

Bron: Livescope

Livescope is hét platform voor professionals in de livebusiness. Livescope is opgezet door Mojo met als partners Arko Sports Media en Lawless & Lotski. Hun missie is als volgt: 

Livescope wil marketing partnerships in de live music industry verder professionaliseren en de interesse hiervoor vergroten door kennis, ervaring en mensen bij elkaar te brengen, zowel online (platform) als offline (events).

Als blogger neem je mensen in de wereld van live muziek verder mee in jouw kennis en bouw je mee aan de Livescope kennis en community. Zo ontwikkel je zelf een centrale rol in de wereld van festivals en venues. Neem contact met Livescope op als je wilt bijdragen aan onze missie en om te horen hoe je kunt bijdragen aan Livescope en wat dit voor jou kan opleveren.