Succesvol WOO HAH!

"Wát een weekend! De energie van deze millennials is ongekend!"

arrow down

Er hing een geweldige sfeer het weekend van 13, 14 en 15 juli op het Evenemententerrein Beekse Bergen in Hilvarenbeek, waar 32.500 met name jonge fans zich uitleefden op de jubileumeditie van het grootste hiphopfestival van Nederland: WOO HAH!

WOOHAH!18Sfeer2

Drie dagen in de tropische warmte deed letterlijk nogal wat stof opwaaien, met name in de moshpits vlak voor het podium.  Een nieuwe locatie na vijf jaar is het gevolg van een enorme groei in het bezoekersaantal. Hiphop is met name onder jongeren enorm populair. Anke Bierma, accountmanager voor WOO HAH! en al maanden bezig met de activaties van de partners, is enthousiast over het verloop van het weekend: 'Wát een festival! De energie van deze millennials is ongekend!' We lopen hieronder, zoals we op deze plek op de website gewend zijn, langs onze partnerships. Op welke manier verrasten de partners?

Snipes merchandise truck

Dat SNIPES hoofdsponsor en presenting partner is van WOO HAH!, kan niemand zijn ontgaan. Overal kwam Snipes op een stijlvolle manier terug in het artwork. De kracht van SNIPES en WOO HAH! kwam ook volledig tot zijn recht in de samen ontwikkelde merchandise lijn. De kleding was het weekend te koop op het terrein, in de speciale merchandise truck. Dat millennials geen enkele moeite hebben met partnerships en sterker nog, graag merken (uit-)dragen en promoten, bleek uit de reactie van een van de bezoekers die net een T-shirt had gekocht. Toen we hem vroegen waarom hij koos voor de SNIPES festivalmerchandise antwoordde hij: 'Nou, ze zijn toch hoofdsponsor?' 

 

Snipes2

 

Snipes1

  

Canna Hang out

De CANNA foto activatie gaf groepen bezoekers de mogelijkheid samen op een 360 graden foto te gaan! Deze 360 graden foto activatie was een schot in de roos. Meer dan 250 foto's werden er per dag gemaakt van bezoekers. Ook was er de CANNA Hang out; een relaxte area met hangmatten waar bezoekers dankbaar gebruik van maakten.  

Canna1 Canna2

 Desperados 

Voor spontane feestjes moest je bij Desperados zijn! De container van Desperados had een perfecte locatie langs de waterlijn. Uit het niets ontstonden er feestjes en in de buurt was van alles te zien en beleven.  

Desperados

Mascotte

Voor wie even wilde uitrusten, kon terecht in de hangmatten van Mascotte. Ook maakte het merk het mogelijk dat kunstenaar Robin Nas tijdens het festival geheel in eigen stijl een schilderij maakte van de drie headliners. 

 

Mascotte1

 

 

Mascotte2

 

Coca-Cola

Met de zomercampagne ‘Scan a Coke’ was Coca-Cola uiteraard ook aanwezig op het grootste hiphopfestival van de Benelux. Bij aankoop van een Coca-Cola, Coca-Cola zero sugar en ;Coca-Cola light maakte je kans op mooie prijzen. Door je aan te melden en de verpakking te scannen via een app of op de actiewebsite: www.scanacoke.nl/zomer kon je prijzen winnen. Je kon onder meer tickets voor WOO HAH! 2019 winnen. Ook liep er ter ondersteuning van de activatie een promotieteam van Coca-Cola met een polaroidcamera rond én werd op zaterdag een aflevering voor CokeTV – het branded kanaal van Coca-Cola – geschoten.  

Coca-Cola1 Coca-Cola2

Heineken

Met grote gevulde bakfietsen reed het promotieteam van Heineken de campings op om campinggasten te voorzien van een gekoeld biertje. Service tot aan de tentdeur dus! 

Heineken2

 

Grote foto:  Photo: Erik Luyten Photography - www.erikluyten.nl - All rights reserved 

Overige foto's: Jeroen Roest