10 sep. 2019

Chillen met Nespresso op Lowlands

La Terraza, een co-productie tussen Nespresso, Kumpany en Mojo
Nespresso Lowlands 2019 Nr026 Jeroenroest Lquitsnedevervaagd
“Waar en hoe kunnen we een jongere doelgroep laten kennismaken met onze kwaliteitskoffie, op een manier die in alles past bij ons premium merk, met premium service?'  

Dat was de uitdaging die onze partner Nespresso bij activatiebureau Kumpany had neergelegd. Want hoe breng je merk en festival succesvol samen? Jan Paul de Wildt van Kumpany vertelt hoe zij dit voor elkaar kregen voor Lowlands 2019. De Wildt: ‘De verrassing zat niet eens zo zeer in onze keuze voor het partnership.  Lowlands is niet voor niets al 27 jaar het toonaangevende festival in de doelgroep. De ‘hoe’ vraag gaf ons creatief meer stof tot nadenken. Wat we centraal hebben gezet zijn de belangrijkste randvoorwaarden voor merken die zich succesvol willen associëren met een festival van het kaliber Lowlands. Laat zien dat je de cultuur van het festival begrijpt, voeg daar iets aan toe dat echt onderscheidend is en voorzie in een instant behoefte bij de festivalbezoeker. En altijd vanuit productrelevantie. Laat goede koffie daarbij nu net een bijzonder fijn vertrekpunt zijn!’ 

20190816 1409 Nespresso Lowlands Lr ©Florisheuer 9705
Ultieme chill plek

In de basis lag de kracht van La Terraza in de eenvoud van het idee: de ultieme chill plek op het festival waar je je onder het genot van de beste koffie weer kan opladen voor de rest van de Lowlands dag.  ‘De sleutel zat in de creatieve uitwerking waar we tot in de kleinste details hard aan gewerkt hebben.’  Een stoere maar ook sprookjesachtige groene hoogvlakte met vier volledig door planten omzoomde etages vol intieme relax plekken waar je echt even tot rust kon komen.  Met op 12 meter hoogte een look-out waarmee je het hele festivalterrein kon overzien. Instagram bereik gegarandeerd. ‘We hadden overal bediening op La Terraza met eigen Nespresso mensen die voor iedereen het juiste koffie advies hadden. Binnen in de Nespresso activatie hadden we een Secret Gateway gebouwd waar iedere 10 minuten een select gezelschap een multimediale koffie chill break kon beleven.’ 

20190816 1441 Nespresso Lowlands Hr ©Florisheuer 9740
Koffie cocktails

Het team heeft ook diverse andere duurzaamheidsprojecten van Nespresso een rol kunnen geven binnen La Terraza. De Wildt: ‘Omdat we 17 uur per dag open waren hebben we gekozen om via een groot lichtplan en het integreren van de beste koffie cocktails in het aanbod een hele andere avond- en nachtdimensie te creëren.’   

Bezoekers konden een QR-code op hun koffiebekers scannen en kregen daarmee binnen 24 uur na het festival een limited edition Lowlands Nespresso koffie package thuis afgeleverd.   Lead generation door instant iets sympathieks en onderscheidends aan te bieden aan de festivalbezoekers.  

20190816 2102 Nespresso Lowlands Lr ©Florisheuer 0574
Symbiose

Ook de plek op een festival moet kloppen. De Wildt: ‘Het advies van Mojo om ons voor “de Heineken” te positioneren was een perfect voorstel.’ Er ontstond zeker tijdens de concerten een prachtige symbiose waarbij La Terraza een geïntegreerd onderdeel leek te zijn.  Van vrijdagochtend tot zondagavond laat zat de Nespresso activatie bomvol terwijl de sfeer ieder moment van de dag heel ontspannen bleef, wat precies de bedoeling was.    

Niet in de laatste plaats is La Terraza een live activatie concept met reikwijdte dat zich voor heel veel type events en festivals lijkt te lenen. 

‘Een betere locatie voor de primeur dan op Lowlands hadden we ons zeker niet kunnen wensen,’ besluit Jan Paul de Wildt.

Pssst….heb je de re-charge experience in de secret getaway onder de heuvel gemist? See you next year then!