01 okt. 2018

The Power of Live

Lees nu de resultaten van het wereldwijde onderzoek onder fans van livemuziek
Lowlands 2018 Mojo 014 7577 Jeroenroest Lq Uitsnedevervaagd

Festivals en concerten zijn populairder dan ooit. Wereldwijd bezoekt meer dan twee derde van de 13- tot 49-jarigen livemuziekevenementen. Deze onstuitbare cultuurtrend inspireerde ons moederbedrijf Live Nation – wereldwijd de grootste aanbieder van live entertainment - om festivals, zalen en clubs over de hele wereld te bezoeken en de drijfveren en gedragingen van liefhebbers van livemuziek onder de loep te nemen. Laat je inspireren door de resultaten van dit grootschalige onderzoek over The Power of Live!

Tijdens het onderzoek kwam al snel een waardevol inzicht bovendrijven: het is mede door social media gemakkelijker dan ooit om mensen te bereiken, maar moeilijker dan ooit om écht contact te maken. Want waar ook ter wereld, we hunkeren allemaal naar ervaringen die ons in staat stellen in contact te komen met elkaar en onze pure emoties. En laat livemuziek nu precies die broedplaats voor echte emoties zijn! Voor het podium staan en opgaan in de muziek is zowel verrassend als intuïtief, de onuitgesproken communicatie schept een band tussen jou en de andere fans en het laat je bovendien helemaal jezelf zijn. Live muziek is als seks, het is een oergevoel. 

Lowlands 2018 Mojo 012 2086 Jeroenroest Lq

Je kent vast het adagium in marketing: de juiste persoon, op het juiste moment, met de juiste boodschap. Dit idee is de afgelopen tijd niet veranderd, maar op zijn minst wel wat verstoord. Want de samenleving veroudert, demografieën en voorkeuren vervagen en ook de mediaconsumptie is steeds aan vernieuwing onderhevig. Deze uitdagingen vereisen dat merken zich steeds opnieuw aanpassen en voldoen aan de behoeften van een dynamische en veeleisende samenleving. 

Wereldwijd onderzoek onthult waarom livemuziek een van de krachtigste menselijke ervaringen is en de ultieme ontsnapping aan digitale overbelasting 

De vraag is: hoe kunnen merken authentiek zijn en effectief relaties opbouwen met hun klanten? Livemuziek heeft hier een antwoord op. Het Live Nation platform biedt namelijk veel manieren om een integraal onderdeel van deze emotievolle livemuziekervaring te zijn. Dit doen we door doelgerichte waarde te genereren en zinvolle relaties met fans op te bouwen voorafgaand, tijdens en na onze festivals en concerten. 

Dit uitgebreide onderzoek brengt de kracht van livemuziek wereldwijd in kaart. Doe er je voordeel mee en maak contact met de meest ontvankelijke en invloedrijke doelgroepen in de wereld. Doelgroepen die je bereikt precies op het moment dat er daadwerkelijk geluisterd wordt.

Bekijk hier hoe het The Power of Live onderzoek werd uitgevoerd, luister naar reacties van deelnemers en leer van de resultaten!

Nieuwsgierig geworden? Lees dan snel de resultaten. Klik hier voor de volledige whitepaper (Engelstalig).

Enkele leuke feiten uit het onderzoek:

  • Fans reizen voor livemuziek: 72% van Gen Z / Millennials heeft meer dan 160 km gereden om een live muziekevenement bij te wonen.
  • Stijl is belangrijk voor fans: vrouwelijke Gen Z / Millennial-fans van livemuziek besteden 20 minuten meer aan het zich voorbereiden op een concert dan een doordeweekse dag. En 85% van de fans van livemuziek heeft nieuwe kleding gekocht voor een live muziekevenement.
  • Fans hebben verstand van techniek: 71% van de fans van livemuziek zegt dat vrienden uit hun binnenste cirkel met vragen over apparaten en technische producten bij hun aanklopt.

Volg Live Nation for Brands op Twitter: @LNforBrands, op Instagram via @livenationforbrands en via LinkedIn