De Haciënda van Bacardi

Onderdeel van het blokkenschema op Lowlands

arrow down

31.08.2017

Waar is het feestje? Bij de Haciënda is het feestje! Laurens Verbeke, sponsor- en eventmanager van Bacardi voor de Benelux, vertelt over dit feestje op Lowlands dat is uitgegroeid tot een vast onderdeel op het blokkenschema.

"Een leuke anekdote op Lowlands, spannend is het misschien minder voor het gewone publiek, is dat wij vorig jaar hebben beslist van de Groove Tube naar een andere locatie te gaan en eigenlijk een upgrade te doen om aan het blokkenschema toegevoegd te worden. Een grotere tent neer te zetten. Dat was best wel spannend, we wisten niet goed wat we moesten verwachten. Maar op de eerste dag van Lowlands kwamen we binnen en zagen we overal Mojito pitches in de lucht en waren we helemaal op ons gemak. We zijn heel blij uiteindelijk dat we op die mooie nieuwe plaats staan."  

 Hoe lang werken jullie al met Mojo samen? 

"We werken al heel erg lang samen. Hoe het oorspronkelijke contract is afgesloten weet ik niet. Ik weet wel waarom we de samenwerking verlengd hebben vorig jaar. Als sponsor gaan we op zoek naar festivals die een gelijkaardig DNA en doelpubliek hebben als dat van het merk dat we willen neerzetten en marketingactiviteiten mee willen doen. En het festival, het doelpubliek, de mensen die hier rondlopen, dat is het juiste publiek dat we met Bacardi willen bereiken. Daarom leek het een goede partij om mee samen te werken en weer een langdurige sponsorovereenkomst mee te sluiten van 3 jaar."

Wat doen jullie op Lowlands? 

"Wij hebben de Haciënda op Lowlands, misschien welbekend? Dat is eigenlijk een grote feesttent, waar rum en mojito’s zijn en waar mensen een uitstekende tijd hebben. Het is eigenlijk organisch gegroeid, het is een plaats waar mensen elkaar ontmoeten voor een drankje maar de Haciënda is intussen toegevoegd aan het blokkenschema als echte stage. Dat hopen we nog lang vol te houden!"

Wat brengt de samenwerking jullie?

"Verschillende zaken. Het is niet enkel het podium dat we hier neerzetten. We proberen een beetje de waarde van Bacardi uit te stralen en hopen dat mensen die associatie meenemen. Niet alleen in wat we neerzetten, maar ook hoe we erover communiceren en met wie we ervoor samenwerken. Vanuit dat perspectief is een 'sound of rhum' plan opgezet, met als één van de belangrijkste uitvoerplaatsen het Lowlands festival. "

 Wat maakt de samenwerking succesvol?

"Naast kwalitatieve en kwantitatieve pijlers is er natuurlijk ook nog een portie buikgevoel aanwezig. Als je merkt dat je een volle Haciënda hebt waar iedereen met een Bacardi mojito in zijn hand losgaat, dan weet je dat het werkt."

 Hoe gaat de samenwerking met Mojo?

"Die gaat uitstekend. Rick van Santen is ons contact. We hebben een hele goede band. Met zo’n initiatief als de Haciënda moet je heel veel met elkaar communiceren, het is echt een ‘mutual force’. Zij nemen een deel van de productie op zich, wij nemen een deel van de decoratie en integratie op ons, dus we kunnen niet anders dan goed samenwerken want anders hebben we een probleem."

Hoe zie je de toekomst?

"We hebben sowieso nog een jaar contract dus we gaan voort op dit elan, en dan zien we wel. Wat ons betreft hebben wij een heel sterke wil om verder op Lowlands te blijven. Ik denk dat we er nog 25 jaar aan vastplakken!"