KPN en Hoes't daar nou?

KPN zorgt niet alleen voor goed werkend WiFi

arrow down
29.06.2017

We zijn het gewend altijd bereikbaar te zijn en overal foto’s en appjes te kunnen versturen. Dit verwachten we dus ook op een festival. Onze partner KPN, al jaren aanwezig op Pinkpop, werpt zich op het festivalterrein heel nadrukkelijk op als breed en makkelijk toegankelijke dienstverlener door een sterk (gratis) WiFi-netwerk aan te bieden en gratis de mogelijkheid te bieden om telefoons op te laden.

KPN is deze zomer gelukkig ook aanwezig op de festivals Down The Rabbit Hole en Lowlands, zodat bezoekers altijd en overal online kunnen zijn, van de camping tot vooraan het podium! Maar dat is niet het enige dat KPN doet.

Hoes't daar nou?

Ook heeft KPN heel scherp in beeld gehouden wie er op het terrein rondlopen en hoe deze generaties te verbinden. Dit door ouderwetse telefooncellen op het terrein. Nostalgische items voor de oudere bezoekers, nostalgische noviteiten voor de mobiele generatie. In de cellen konden bezoekers contact hebben met een cel aan de andere kant van het Pinkpop-terrein, om zo te horen of de band die op dat moment elders aan het spelen was de moeite van het heenlopen waard was. De activatie van partner KPN draagt zowel op het gebied van service als op het gebied van merkbeleving bij aan de totale festivalbeleving die bezoekers anno 2017 verwachten.

App

Naast deze activatie zij er de, mede door KPN mogelijk gemaakte, speciale festival apps van de MOJO festivals Down The Rabbit Hole en Lowlands. Deze apps geven je onmisbare informatie zoals het tijdschema en de plattegrond. Maar liefst 70% van de bezoekers download de app.

Na de website en Facebook pagina is op Lowlands de festival app hét kanaal om vooraf informatie te ontvangen over het festival. Het programmaboekje en de allebei goed beoordeelde apps zijn verreweg de belangrijkste informatiebronnen tijdens de festivals: 73% raadpleegt de app op Lowlands. Tijdens Down The Rabbit Hole wist 94% van de bezoekers van het bestaan van de app af, en 62% gebruikte de app tijdens het festival (gegevens 2016).

De positieve sfeer op festivals, de relaxedheid van mensen en muziek als verbindende factor scheppen de perfecte randvoorwaarden voor KPN om een positieve merkbeleving neer te zetten. Door hun relevantie is de partnership als het ware de invulling van de 1e levensbehoefte van tegenwoordig. (Bron: Interview Marketing Tribune d.d. 19 aug 2015, interview met sponsor KPN, Janice van den Bosch, Merkadviseur KPN Mobiel.)

 De festivalapps zijn beschikbaar voor Android en IOS en via de appstore te downloaden.

Hoe KPN het afgelopen weekend op Down The Rabbit Hole voor elkaar kreeg alle festivalbezoekers van WIFI te voorzien lees je hier.

Ten slotte; KPN heeft een top 6 van onmisbare festival apps voor je gemaakt, zoals Find-My-Friends en een app die bijhoudt of je wel genoeg water hebt gedronken. Altijd handig!

 

 

Praat mee

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en relevante advertenties te kunnen tonen. We vragen je eenmalig om ons toestemming hiervoor te verlenen. Meer weten?