Zilveren SponsorRing voor Duracell

20% Club Powered by Duracell op Down The Rabbit Hole

arrow down

28.11.2019

Tijdens de uitreiking van de SponsorRing 2019 op maandag 25 november 2019 in Amsterdam won onze partner Duracell in de categorie Entertainment & Events ZILVER voor de 20% Club Powered by Duracell op Down The Rabbit Hole. 

Nog maar 20% power in je telefoon: wie kent dit gevoel van paniek niet? Duracell kwam afgelopen festival seizoen met de activatie "20% CLUB" waar je je mobiel een energie boost kon geven met een powerbank die je daar kon lenen. Ondertussen kon je zelf je energie kwijt op de energieopwekkende dansvloer, die meteen je powerbanks weer oplaadde. Het brand activation bureau Playground bedacht 'dé plek waar de festivalbezoekers willen zijn als zij meer power nodig hebben, zowel fysiek als voor hun telefoon.' 

DTRH 2019 Duracell1

De case

Playground bedacht en ontwierp de Duracell-activatie ‘20% Club powered by Duracell’ om awareness te creëren rondom de nieuwe Powerbank. De 20% Club was eenmalig te bezoeken op het festival Down The Rabbit Hole. 

Uit het juryrapport 

"Een negatieve situatie (lege smartphone) wordt met dit concept veranderd in een positieve ervaring. De activatie heeft heel goed uitpakt voor de sponsorbekendheid van Duracell, juist onder de lastige doelgroep van millennials. Een mooie ronde case."

De SponsorRing is de jaarlijkse prijs voor de beste sponsorcases in Nederland en werd dit jaar voor de twintigste keer georganiseerd. Er waren 47 inzendingen waarvan 17 kwalitatief hoogstaande sponsorcases werden genomineerd. Lees juryrapporten en meer in de SponsorRing Special van Sponsorreport.  

Lees meer over deze business case.

DTRH 2019 Duracell2