Een start-up als festival sponsor

Het afstaan van een sponsorplek aan een partij die het goed kan gebruiken is eerder zeer succesvol gebleken

arrow down

27.03.2018

v8j34HGOwtQ

Start-ups hebben de aandacht; zowel bij de politiek als het bedrijfsleven. En ze kunnen zelfs hoofdsponsor worden van een festival!

Start-ups zijn de vernieuwers van de economie. Het Nederlandse bedrijfsleven erkent de kracht van start-ups omdat deze jonge innovatieve bedrijven interessante kennispartners zijn. En dat stimuleert vernieuwing. Op initiatief van toenmalig Minister van der Kamp werd in 2015 StartupDelta gelanceerd door de Nederlandse overheid: een platform waarbij start-ups en de top van het Nederlandse bedrijfsleven aan elkaar worden verbonden om de samenwerking tussen de twee werelden te versterken.

Deze ontwikkeling, waarbij de top van het bedrijfsleven bijeen wordt gebracht met start-ups, doet sterk denken aan de manier waarop festivals opereren in hun programmering. 

Grote namen uit de muziekindustrie worden tegelijkertijd geprogrammeerd met jonge talenten vanuit de hele wereld. Deze manier van programmeren is van levensbelang voor de continuïteit en innovativiteit van festivals. Terwijl de jonge talenten zorgen voor vernieuwing, zorgen de grote namen voor een solide basis van de programmering; net zoals de start-ups en gevestigde ondernemingen dat doen voor de Nederlandse economie. 

Start-ups zijn nog niet vertegenwoordigd als sponsoren binnen het culturele veld

Wij geloven in de kracht van start-ups en jong talent. Tot op heden blijkt echter dat het eigenlijk alleen nog voor de grotere bedrijven en merken mogelijk is om sponsoring in te zetten als onderdeel van een marketingstrategie, terwijl het voor start-ups juist ontzettend interessant zou kunnen zijn om zich te profileren bij de consument via de grootste festivals van Nederland. 

MOJO biedt kansen voor innovatieve bedrijven een partnership aan te gaan 

Gevestigde bedrijven kunnen vanuit deze visie samenwerken met start-ups, ter vernieuwing van de economie, door deze start-ups hun sponsorpositie aan te bieden.

Het beschikbaar maken van een sponsorpartnership bij bijvoorbeeld Lowlands of North Sea Jazz voor een Nederlandse start-up kan voor het merk functioneren als een tastbaar bewijs van het investeren in start-ups. Daarnaast onderstreept de overeenkomstige manier van denken in programmeren het geloof in innovativiteit en ontstaat er bovendien de mogelijkheid om zich te profileren als een aantrekkelijke partner voor nieuwe kansrijke start-ups. Voor de start-up is het niet alleen een kans om de consument te bereiken, maar ook om de economische impact te vergroten en een kans om jonge, initiatiefrijke, hoogopgeleide potentiële medewerkers aan zich te binden door middel van de profilering van het bedrijf op het festival (zie hiervoor bijvoorbeeld de Nedap case op onze business case pagina). 

Het afstaan van een sponsorplek aan een partij die het goed kan gebruiken is eerder zeer succesvol gebleken toen a.s.r., de Nederlandse verzekeringsmaatschappij voor alle verzekeringen, haar positie afstond aan Diergaarde Blijdorp bij Feyenoord. De gedachte hierachter was dat a.s.r. mensen, bedrijven en instanties wil helpen. Precies deze gedachte zou ook de basis kunnen zijn voor het aanbieden van een sponsorpartnership met één van de meest krachtige festivals van Nederland, door een merk of bedrijf dat gelooft in start-ups. 

Bedrijven kunnen start-ups hoofdsponsor maken! Meer weten? Contact ons hier.

 

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren, het gebruiksgemak te verbeteren en relevante advertenties te kunnen tonen. We vragen je eenmalig om ons toestemming hiervoor te verlenen. Meer weten?